کد مطلب: 21919
  تاریخ انتشار:  1401/06/12 - 16:11


نقش مهم سازه‌های آبخیزداری تهران در کاهش قدرت تخریب سیلاب اخیر

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر نقش چشمگیر سازه های آبخیزداری در کاهش قدرت تخریب سیلاب های اخیر تاکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران بر نقش چشمگیر سازه های آبخیزداری در کاهش قدرت تخریب سیلاب های اخیر تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد فرامرز با تاکید بر  نقش چشمگیر سازه‌های آبخیزداری در کاهش قدرت تخریب سیلاب های اخیر اظهارکرد: حوزه‌های آبخیز استان تهران به مساحت یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۶۱۸ هکتار از شمال به حوزه آبریز هراز- نکا دریای مازندران و از شرق و جنوب شرقی به حوضه آبریز کویر مرکزی و از غرب و جنوب غرب به حوضه آبریز دریاچه نمک محدود می‌شود. 

وی افزود:از مساحت کل حوزه‌های آبخیز استان، یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۳۰۴ هکتار مطالعات تفصیلی- اجرایی و در سطح ۷۷۸ هزار و ۲۲۳ هکتار انواع اقدامات اجرایی مکانیکی، بیولوژیکی، بیومکانیکی و مدیریتی آبخیزداری و آبخوانداری انجام‌ شده است که تا انتهای سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۵۰۰۰ سازه آبخیزداری (سنگی ملاتی، گابیونی و غیره) معادل ۵.۲ میلیون متر مکعب در سطح حوزه‌های آبخیز استان تهران اجرا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران فرامرز گفت: با عنایت به بارش‌های سنگین مرداد ماه سال‌جاری در سطح استان، اثربخشی مثبت عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان سبب کاهش چشمگیر خسارات‌های مالی و جانی آبخیزنشینان شد. در همین راستا بر اساس آمارهای موجود از ۱۵۱ میلیون مترمکعب بارش رخ داده در حوزه‌های آبخیز استان، طی بازدیدها و بررسی‌های به عمل آمده، سازه‌های اجرا شده سبب استحصال رواناب‌های سطحی در حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در ۱۱ شهرستان تابعه شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب