کد مطلب: 26918
  تاریخ انتشار:  1402/10/01 - 17:29


افتتاح ۲۷ پروژه آبخیزداری، مرتع و بیابان در استان گلستان

رییس سازمان منابع طبیعی ازافتتاح ۲۷ پروژه آبخیزداری و مرتع و بیابان همزمان با سفر دوم رئیس جمهوری به استان گلستان خبر داد.

رییس سازمان منابع طبیعی ازافتتاح ۲۷ پروژه آبخیزداری و مرتع و بیابان همزمان با سفر دوم رئیس جمهوری به استان گلستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت افزود: از ۲۷ پروژه قابل افتتاح ۱۹ پروژه در حوزه آبخیزداری و هشت پروژه در حوزه مرتع و بیابان با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سفر اول رییس جمهوری  به استان گلستان بود که در سفر دوم حجت‌الاسلام رییسی به این استان افتتاح شدند.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوربا حضور در شهرستان رامیان با حضور فرماندار شهرستان رامیان و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان پروژه سازه سنگی ملاتی کنترل سیلاب و رسوب را افتتاح و اظهار کرد: افتتاح پروژه سازه سنگی ملاتی کنترل سیلاب و رسوب از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و حجم ۲۳۳۳ متر مکعب بود که در حوزه آبخیز قره چای (ذخیره‌گاه زربین) شهرستان رامیان افتتاح شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به رخداد سیل طی هفته‌های گذشته بر اساس اطلاعات به دست آمده عملکرد این سازه در کاهش سرعت سیلاب و جلوگیری و آسیب به تخریب ابنیه در پایین دست شهرستان رامیان  کاملا مشخص است.

وی در خصوص اعتبار این پروژه‌ها اظهارکرد: از مجموع اعتبارات درحوزه آبخیزداری ۱۳۸ میلیارد ریال و در حوزه مرتع و بیابان ۶۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهوری به استان گلستان در نظر گرفته شده است.

نوبخت اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم در استان گلستان در حوزه آبخیز اقدامات آبخیزداری ۶۰ هزار هکتار و اقدامات اصلاح و احیاء مراتع و مقابله با بیابانزایی ۲۵ هزار هکتار صورت گرفته است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهمترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری شدن سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و افزود: این پروژه‌ها افزون بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در جلوگیری از هدر رفت آب‌های روان، تأمین استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با اشاره به تغییرات و شرایط اقلیمی اظهارکرد: یکی از بهترین فرصت‌ها برای تأمین آب مورد نیاز، اجرای طرح های آبخیزداری است.

نوبخت با دعوت عمومی از اقشار مختلف مردم برای صیانت از منابع طبیعی، رسانه‌ها را به‌عنوان بازوان اصلی فرهنگ‌سازی توسعه و حفاظت از این میراث ارزشمند دانست و یادآور شد: فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی با مشارکت آحاد مردم نیاز به نهادینه‌سازی دارد.

ببه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی - رییس جمهوری - و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ دی‌ماه) میهمان مردم استان گلستان بودند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب