کد مطلب: 26430
  تاریخ انتشار:  1402/05/29 - 14:17


تدبیری برای خشکیدگی بلوط های زاگرس اندیشیده شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به معیشت ساکنان استان‌های زاگرسی با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی این استان‌ها تاکید کرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر لزوم توجه به معیشت ساکنان استان‌های زاگرسی با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی این استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
علی سلاجقه در دیدار با مدیران کل حفاظت محیط زیست شش استان زاگرسی شامل استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان و کرمانشاه که به دعوت مدیرکل دفتر ریاست و هماهنگی امور استان های سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه شورای معاونان و مدیران این سازمان حضور یافته بودند، اظهار کرد: منطقه زاگرس از تنوع زیستی فوق‌العاده‌ای برخوردار است، ضمن اینکه این منطقه نقش بسزایی در تامین آب کشور دارد.

وی افزود: معیشت مردم در این استان‌ها به طبیعت، منابع طبیعی و محیط زیست وابسته است بنابراین می‌بایست برای مدیریت آفات و خشکیدگی بلوط ها در این مناطق تدبیری اندیشیده شود.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر لزوم توجه جدی به مطالبات مردم در این استان‌ها تصریح کرد: عملکرد ادارات کل استان‌ها باید در راستای وظایف و اهداف معاونت های سازمان باشد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس و استانداران این استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و خواهان ارتباط تنگاتنگ مدیران با پرسنل و محیطبانان ادارات کل شد.

به گفته سلاجقه، صندوق ملی محیط زیست از ظرفیت های بسیار بالایی برای حمایت از طرح های محیط زیستی در استان های مختلف برخوردار است و مدیران کل باید از این ظرفیت ها به خوبی بهره بگیرند.

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری، استفاده از مدیریت مشارکتی، استفاده از ظرفیت سامانه نظام پیشنهادات برای ترویج فرهنگ مشارکت پرسنل در تصمیم گیری های کلان سازمان، افزایش بهره وری، تهیه پیوست رسانه ای برای پروژه های ملی سازمان و اطلاع رسانی از اقدامات امیدآفرین 2 سال گذشته در دولت مردمی و انقلابی، استفاده از ظرفیت شرکت های صنعتی و بنگاه های اقتصادی در حوزه مسوولیت پذیری اجتماعی و آموزش مهارتی مدیران تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این جلسه، مدیران کل حفاظت محیط زیست استان های زاگرسی  گزارشی از حوزه مسوولیت خود ارایه کردند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب