کد مطلب: 28315
  تاریخ انتشار:  1403/01/26 - 13:32


۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی در قلمرو فرسایش آبی است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار دارد و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار باید طرح آبخوانداری اجرا شود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار دارد و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار باید طرح آبخوانداری اجرا شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت در نخستین جلسه تبیین سیاست های اجرایی آبخیزداری و آبخوانداری سال جاری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کشور در قلمرو فرسایش آبی قرار دارد و از این میزان در ۱۴ میلیون هکتار باید طرح آبخوانداری و در ۱۱۱ میلیون هکتار آن طرح های آبخیزداری انجام شود.

نوبخت تاکید کرد: اقدامات آبخیزداری در مناطقی که شهرها، روستاها، اراضی کشاورزی و تاسیسات و زیرساخت‌ها در معرض خطر سیل و فرسایش خاک قرار دارند، در اولویت کار قرار گیرد زیرا در هر نقطه‌ای که طرح‌های آبخیزداری اجرایی شده است خسارت در آن مکان تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

در ادامه حسن وحید - معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی - گفت: مسایل مربوط به آبخیزداری و کارکردهایی که در زمینه کاهش فرسایش خاک، کاهش خسارت سیل  و فرسایش رسوب دارد، از موضوعات مهم در کشور است و ما نقشه ریسک را در زمینه آبخیزداری، بیابان و مراتع در دست تهیه داریم و هدف این است که به یک برنامه منسجم در کشور برسیم.

وی افزود: سیاست سازمان در بخش آبخیزداری و آبخوانداری رونق بخشیدن به توسعه مشارکت مردم در اجرای برنامه‌هاست و انتظار داریم در برنامه هفتم توسعه کشور حداقل ۵۰ درصد فعالیت‌هایی که سازمان انجام می دهد با مشارکت مردم باشد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، وحید در پایان گفت: این جلسات به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار می‌شود و منابع طبیعی استان‌ها موظف به ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌های آبخیزداری هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب