کد مطلب: 26867
  تاریخ انتشار:  1402/09/19 - 11:25


آزادسازی بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی

دوستداران و علاقه‌مندان طبیعت نسبت به تخریب و دست اندازی به منابع طبیعی حساس هستند به گونه‌ای که طی یک هفته سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ منابع طبیعی ۱۲۴۳ تماس مردمی را به ثبت رسانده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهار کرد: طی هفته گذشته ۱۱ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور اتفاق افتاده و ۸۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر خود کرده است. خوشبختانه حریق در جنگل های کشورسطحی بوده و بیشتر لاشبرگ‌ها دچار حریق شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ ملکی آهنگران با تاکید بر اینکه حفاظت اولویت دارترین وظیفه سازمان منابع طبیعی است اظهار کرد: نیروهای یگان در هفته‌ای که گذشت روزانه ۱۷۹۶ اکیپ گشت و مراقبت اعم از خودرویی، موتور سیکلت و پیاده توسط مامورین یگان حفاظت در عرصه‌های منابع طبیعی داشته  است.

وی افزود: دوستداران و علاقه‌مندان طبیعت نسبت به تخریب و دست اندازی به منابع طبیعی حساس هستند به گونه‌ای  که طی یک هفته سامانه ۱۳۹ و ۱۵۰۴ منابع طبیعی ۱۲۴۳ تماس مردمی را به ثبت رسانده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ادامه داد: یگان حفاظت برای صیانت از منابع طبیعی از هیچ تلاشی دست بر نمی دارد و تنها در یک هفته مامورین یگان حفاظت ۴۸۶ فقره پرونده تخلف برای متهمان منابع طبیعی در استان‌های سراسر کشور تشکیل داده است که از این میزان ۲۹۷ فقره پرونده تشکیل شده مربوط به تخریب و تصرف اراضی، ۵۳ فقره مربوط به قطع درختان جنگلی، ۱۰۰ فقره مربوط به کشفیات قاچاق چوب، محمولات جنگلی و گیاهان دارویی، ۱۶ فقره پرونده مربوط به چرای غیر مجاز دام در جنگل و مرتع، هشت فقره مربوط به کوره غیر مجاز زغال، پنج فقره پرونده مربوط به سوزاندن درخت و هفت فقره مربوط به بوته کنی بوده است.

وی در ادامه گزارش هفتگی خود در جلسه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که هر هفته با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار می شود، از دستگیری ۷۱ نفر متخلف و ضبط تعداد ۷۵ دستگاه وسیله نقلیه و ۱۴ دستگاه تجهیزات قطع درختان جنگلی در هفته  گذشته خبر داده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد: در هفته گذشته ۱۱۰ فقره حکم قضایی علیه متصرفین اراضی ملی صادر و در این خصوص ۶۰ هزار و ۵۰۳ هکتار از اراضی ملی و دولتی به بیت المال بازگشت.

آهنگران همچنین در باره حریق جنگل‌ها و مراتع در هفته‌ای که گذشت گفت: طی هفته گذشته ۱۱ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور اتفاق افتاده و ۸۹ هکتار از اراضی منابع طبیعی را درگیر خود کرده است. خوشبختانه حریق در جنگل های کشورسطحی بوده و بیشتر لاشبرگ‌ها دچار حریق شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، آهنگران در پایان به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان و مازندران به عنوان استان‌هایی که درگیر آتش‌سوزی بوده‌اند اشاره کرد که تمام این حریق‌ها توسط مامورین منابع طبیعی و مردمان جوامع محلی اطفاء شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب