کد مطلب: 26636
  تاریخ انتشار:  1402/07/17 - 19:39


ارسال ۳۸ دوربین نظارتی برای رصد و پایش عرصه‌های منابع طبیعی به استان‌ها

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد:هیچ استعلامی از سوی شخص حقیقی و حقوقی خارج از سامانه پیگیری نمی شود.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تاکید کرد:هیچ استعلامی از سوی شخص حقیقی و حقوقی خارج از سامانه پیگیری نمی شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حسین میررجبی امروز در جلسه هفتگی با معاونین حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی سراسر کشور که با هدف پیگیری نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، افزود: این جلسه هفتگی در راستای تحقق شعار سال در حوزه نظارت و سامانه برگزار  می‌شود و با راه‌اندازی سامانه‌ها اتفاق خوبی رقم خواهد خورد و می‌توان با احصای دقیق اطلاعات و آمار شاهد مدیریت فناورانه و هوشمند در منابع طبیعی باشیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی همچنین یاد آور شد: منابع طبیعی در موضوع دیسپاچینگ و بی‌سیم دیجیتال در میان دیگر سازمان‌های ملی پیشرو است.

وی گفت: ۳۸ دوربین نظارتی جهت رصد و پایش عرصه‌های منابع طبیعی به استان‌ها ارسال شده و برای نصب دکل و راه اندازی هر یک از دوربین‌ها حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای تامین آن با سازمان برنامه و بودجه در حال رایزنی هستیم.

میر رجبی، شعاع برد این دوربین‌ها را حدود ۴۰ کیلومتر ذکر کرد و افزود: این دوربین‌ها می‌توانند در این شعاع از عرصه‌ها تصویر دریافت کنند و تحت پوشش قرار دهند.

وی در ادامه گفت: استانداران، راهبران اجرایی سیاست دولت در استان‌ها هستند و مدیران منابع طبیعی باید از استانداری‌ها در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین مطالبه‌گر باشند.

میر رجبی در ادامه به بند ب ماده ۱۲ قانون وصول در آمد دولت اشاره کرد و از معاونان حفاظت و امور اراضی استان‌ها خواست در بخش معدن توجه لازم را نسبت به محدوده عملیاتی معدن، گواهی کشف، مجوز برداشت، پروانه بهره برداری، و پروانه اکتشاف داشته باشند و به جد پیگیری کنند تا درآمد دولت از معدن وصول شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری کشور در پایان گفت: فرایند نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه باید در قالب کارگاه آموزشی تا ۱۵ آبان ماه به اتمام برسد و دفاتر فناوری اطلاعات و حفاظت و حمایت درباره ورود اطلاعات در سامانه و اشکالاتی که وارد است را با همکاری یکدیگر برطرف کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب