کد مطلب: 26871
  تاریخ انتشار:  1402/09/19 - 17:38


ایران مستعد اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسئول تامین امنیت زیستی کشور هست که حلقه اتصالی بین امنیت ملی و امنیت غذایی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اهمیت نهالکاری در کشور اشاره و اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های کشور برخورداری از وسعت ۱۶۵ میلیون هکتاری است که ۱۳۴.۴ میلیون هکتار از آن منابع طبیعی است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی رسیدگی و نگهداری از آن است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر عباسعلی نوبخت در پویش درختکاری مروارید در بندر جاسک استان هرمزگان که با حضور فرمانده راهبردی نیروی دریایی ارتش امیردریادار شهرام ایرانی، برگزار شد گفت: ایران کشوری با ظرفیت‌های بسیار خوب و گسترده است که شناخت این ظرفیت‌ها می‌تواند ما را به خودکفایی و توانمندی رسانده و در مسیر  افزایش انگیزه و پیشرفت رهنمون شود.

وی افزود: در این زمینه نظامیان غیور این سرزمین  قشری شاخص هستند که موفق شدند با شناخت استعدادهای کشور و استفاده درست از ظرفیت‌های موجود امنیت ملی را در ۴۵ سال گذشته برای کشور به ارمغان بیاورند.

نوبخت تاکید کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مسئول تامین امنیت زیستی کشور هست که حلقه اتصالی بین امنیت ملی و امنیت غذایی محسوب می‌شود.

به گفته وی، یکی از ظرفیت‌های کشور برخورداری از وسعت ۱۶۵ میلیون هکتاری است که ۱۳۴.۴ میلیون هکتار از آن منابع طبیعی است و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور متولی رسیدگی و نگهداری از آن است.
ایران مستعد اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به تلاش دیگر کشورها برای تولید و کاشت نهال اشاره و اذعان کرد: کشورهایی از جمله چین، عربستان، ترکیه و ... بسیاری دیگر از کشورها کاشت نهال را آغاز کردند و در این زمینه موفق شدند و ایران نیز مستعد اجرای چنین طرحی است.

وی تاکید کرد: مصمم هستیم یک‌میلیارد درخت را با همکاری و همراهی مردم عزیز در طول چهار سال بکاریم و در این مسیر دست همه اقشار عزیز هم میهن را به گرمی میفشاریم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی کشور نوبخت در خاتمه از امیر شهرام ایرانی فرمانده نداجا و همچنین از فرماندهی و پرسنل منطقه دوم نیروی دریایی راهبردی کشور مستقر در بندرجاسک تشکر کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب