کد مطلب: 28092
  تاریخ انتشار:  1402/11/17 - 17:52


مقابله با گرد و غبار سرخس از برنامه‌های اولویت‌دار منابع طبیعی

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان در زمینه تثبیت شن‌های روان از دیرباز از دانش و تجربه بالایی برخوردار است و اقداماتی که تاکنون در زمینه مقابله با پدیده بیابان زایی کرده همواره با موفقیت همراه بوده است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: این سازمان در زمینه تثبیت شن‌های روان از دیرباز از دانش و تجربه بالایی برخوردار است و اقداماتی که تاکنون در زمینه مقابله با پدیده بیابان زایی کرده همواره با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، عباسعلی نوبخت در هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت گرد و غبار کشور که امروز در منطقه سرخس برگزار شد، افزود: مقابله با پدیده بیابان‌زایی و حل معضل گرد وغبار سرخس از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است و در این زمینه که از مطالبات مردم است، منابع طبیعی از هیچ تلاش و کوششی دست بر نمی‌دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی کشورهمچنین گفت: حدود یک سوم جنگل‌های دست‌کاشت بیابانی کشور در سطحی معادل ۵۸۰ هزار هکتار در سال‌های قبل توسط پیشکسوتان منابع طبیعی در استان خراسان رضوی کاشته شده و این استان رتبه اول جنگل‌های دست کاشت کشور را دارا است.

نوبخت با اشاره به اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی در منطقه عمرانی گناباد، کالشور سبزوار و سنگان خواف گفت: ما هرجا پروژه بیابان‌زدایی اجرا کردیم موفق بوده است.

وی با بیان اینکه مطالعه طرح بیابان زدایی سرخس در جهت حل مشکل گرد و غبار این شهرستان به اتمام رسیده گفت: درمطالعه طرح بیابان زدایی سرخس نظرات همه دستگاه‌های موثر را اعمال و به کمک همه دستگاه‌ها عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.

نوبخت گفت: سال گذشته پروژه بیابان زدایی در سطح ۱۳ هزار هکتار با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال در منطقه سرخس اجرا شد و امسال نیز در منطقه گنبدلی اجرا خواهد شد.

نوبخت از رضایت مردم از اجرای پروژه‌های مقابله با بیابان زایی خبر داد و گفت: در بازدید از روستای چاله زرد این شهرستان دهیار روستا از اجرای پروژه بیابان‌زدایی در منطقه ابراز رضایت و تقاضا کرد این قبیل کارها بیشتر انجام شود که این امر نشان دهنده مثمر ثمر بودن اجرای پروژه‌های بیابان زدایی در زندگی مردم است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: بر اساس مطالعات انجام شده خسارات وارده در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و تاسیسات زیربنایی شهرستان سرخس ۷۶۸ میلیارد تومان است لذا از مهمترین وظایف ما در سازمان منابع طبیعی مقابله با این پدیده مخرب است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی، نوبخت با اشاره به اینکه مالکیت اراضی سرخس در اختیار آستان قدس رضوی است، گفت: امیدواریم با همکاری و هم افزایی سازمان منابع طبیعی ، سازمان حفاظت محیط زیست، آستان قدس رضوی و سایر دستگاه‌های مرتبط شاهد اتفاقات خوبی در زمینه مقابله با گرد و غبار برای مردم سرخس باشیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب