کد مطلب: 28298
  تاریخ انتشار:  1403/01/19 - 15:17


تخریب کامل بیش از یک هکتار زمین الیمالات مازندران

مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی قطع ۴۰۰۰ اصل درخت الیمالات مازندران را تکذیب کرد

مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی قطع ۴۰۰۰ اصل درخت الیمالات مازندران را تکذیب کرد

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، یوسف مرادی در نشست خبری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: در قانون مطرح شده است که حفظ و نگهداری آب برکه‌های منابع طبیعی به عهده شرکت آب منطقه‌ای است اما به هیچ عنوان نگفته شده که می‌توانند اجاره دهند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ آب منطقه مازندران قرارداد طرح گردشگری ۲۵ ساله با فردی امضا کرد، گفت:  در سال ۱۴۰۰ این فرد شرکتی را تاسیس کرده است و شرکت آب منطقه‌ای مازندران زمین‌های اطراف آب بند الیمالات را به این شرکت اجاره داده است.

مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی با تاکید بر اینکه تمام اختیارات و متولی اجاره دادن منابع طبیعی به عهده سازمان منابع طبیعی است، اظهار کرد: این شرکت  ۳۰ اصله درخت بلوط با قطر بیش از ۷.۵ سانتی‌متر را قطع کرده است اما مهمتر از آن خاک ۱.۲ هکتار زمین را به‌طور کامل تخریب کرده است همچنین بحث‌هایی مبنی بر اینکه ۴۰۰۰ اصل درخت قطع شده است، صحت ندارد.

مرادی در پایان گفت: که این شرکت مدعی است از سازمان گردشگری هم مجوز دارد اما ما چنین مجوزی ندیده‌ایم. طبق ماده بهره‌وری قانون جنگل‌ها مصوب ۱۳۴۲ هر طرحی که در حوزه منابع طبیعی اجرا می‌شود باید از سوی سازمان منابع طبیعی مجوز داشته باشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب