کد مطلب: 1200
  تاریخ انتشار:  1392/11/12 - 07:50


موتور سیکلت های برقی به زودی به خیابان های پاینخت می آیند !

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از اعلام آمادگی دو شرکت تولید موتورسیکلت برای ساخت موتورسیکلت‌های برقی در کشور خبر داد.
download عکس تزئینی است

در حالیکه تولید آلودگی از موتورسیکلت های موجود در شهر بیش از سه برابر خودوری یورو 2 برآورد شده است ؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست از اعلام آمادگی 2 شرکت موتورسیکلت سازی برای تولید موتور سیکلت برقی در کشور خبر داد .

سعید متصدی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران IENA ؛ با بیان اینکه تردد موتورسیکلت های بی کیفیت در سطح شهر  آلودگی هوا را افزایش داده است گفت : اکنون هر موتور سیکلتی که در تهران تردد میکند بیش از سه برابر یک خودوری یورو 2 تولید الایندگی میکند .

وی با اشاره به اینکه تردد موتور سیکلتها بی هیچ سختگیری در شهرها صورت میگیرد گفت : در روزهای آلوده خودروها را ممنوعیت تردد میدهیم اما موتورسیکلت ها که خود بیش از خودروها تولید آلودگی میکنند به راحتی تردد میکنند .

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به طرح‌های قبلی در زمینه کاهش آلودگی هوا همچون ورود خودروها و موتورهای برقی، استاندارد کردن سوخت و خودروهای تولید داخلی، اظهار کرد: بیشتر طر‌ح‌های قبلی بر روی کاغذ نوشته شده، اما حرف زدن تا عمل کردن از یکدیگر بسیار متفاوت هستند که به همین دلیل تلاش می‌کنیم از 20 دی ماه امسال تا 20 دی ماه سال آینده که برنامه‌ریزی‌هایی برای کاهش آلودگی هوا داریم، به صورت عملیاتی این طرح‌ها را به اجرا دربیاوریم.

متصدی  ادامه داد: نتیجه طرح‌های کاهش‌آلودگی هوا باید قابل دیدن باشند و مردم بتوانند آن را لمس کرده و در زندگی روزمره‌شان مشاهده کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اینکه قرار باشد سازمان حفاظت محیط زیست وعده دهد که خودرو یا موتور برقی را وارد کشور کند، درست نیست؛ بلکه سعی می‌کنیم با همکاری با سایر ارگان‌ها، ورود این وسایل را از طریق کاهش تعرفه‌ها و مالیات‌ها انجام دهیم و به همین دلیل نمی‌توانیم به صورت قطعی اعلام کنیم که تا سال آینده چند هزار موتورسیکلت برقی وارد کشور می‌شود.

متصدی در خصوص راه‌های تشویق مردم برای استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های پاک، اظهار کرد: این وظیفه رسانه‌هاست که فرهنگ استفاده از این وسایل را در مردم جای بیندازند و تنها وظیفه ما، تسهیل واردات این خودروها و موتورسیکلت‌ها و همچنین اجرای برنامه‌های کاهش آلودگی هوا است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی