کد مطلب: 26581
  تاریخ انتشار:  1402/07/01 - 14:43


دانش‌آموزان سفیران محیط زیست باشند

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین روز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور در جمع دبیرستان دوره اول شهید بهشتی منطقه ۹ تهران از دانش‌آموزان خواست تا سفیران محیط زیست باشند.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین روز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور در جمع دبیرستان دوره اول شهید بهشتی منطقه ۹ تهران از دانش‌آموزان خواست تا سفیران محیط زیست باشند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نورالله مرادی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دوره اول شهید بهشتی منطقه ۹ تهران، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: در دوران دفاع مقدس همه ما هر آنچه داشتیم برای حراست از تمامیت ارضی کشور و انقلاب اسلامی در طبق اخلاص گذاشتیم و به لطف بچه‌هایی که تقریبا هم‌سن و سال شما دانش‌آموزان بودند، توانستیم در برابر همه ابرقدرت‌های دنیا که دست به دست هم داده بودند تا صدای بلند مردم ایران را خاموش کنند، کشور را صیانت کنیم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: یکی از مفاهیمی که در جهان جدید با آن روبه‌رو هستیم، بحث‌های محیط زیستی و واقعیت این است که ما تنها یک زمین داریم؛ زمینی که به سبب تعرض‌هایی که بشر به آن کرده، حال خوبی ندارد و ما باید کمک کنیم که حال زمین بهبود پیدا کند.

وی محیط زیست را یکی از مقوله‌هایی دانست که همه باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند و ادامه داد: شما دانش‌آموزان می‌توانید به سهم خود ما را در حفاظت محیط زیست کمک کنید.

مرادی با اشاره به اینکه یکی از اصول متعالی قانون اساسی ما اصل محیط زیست است، گفت: بنا بر اصل ۵۰ قانون اساسی که محیط زیست را امری بین نسلی می‌داند، بایستی همه ما از آن مراقبت کنیم و این امانتی که در دست ما است را صحیح و سالم به دست آیندگان بسپاریم.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با درخواست از معلمان نسبت به ارتقای دانش محیط زیستی خود و انتقال آن به دانش آموزان و آِینده‌سازان کشور گفت: از دانش آموزان می‌خواهم تا سفیران و مبلغان محیط زیست باشند و کمک کنند که وضعیت محیط زیست کشور بهتر شود.

مرادی دین اسلام را یک دین محیط زیستی دانست و گفت: آموزه‌های دینی ما پر از مفاهیم محیط زیستی است و ان‌شاءالله با کمک معلمان و دانش آموزان بتوانیم سواد محیط زیستی مردم کشورمان را افزایش دهیم و محیط زیست سالمی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مرادی در انتها با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان ابراز امیدواری کرد تا با افزایش حس کشور دوستی در بین تمام مردم ایران، محیط زیست کشور را با جان و دل حفاظت کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی