کد مطلب: 26606
  تاریخ انتشار:  1402/07/08 - 15:11


آموزش تخصصی ۷۰ نفر از محیط‌بانان کشور

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان از آموزش۷۰ نفر از محیط‌بانان سراسر کشور در دومین دوره آموزش تخصصی محیط‌بانی خبر داد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان از آموزش۷۰ نفر از محیط‌بانان سراسر کشور در دومین دوره آموزش تخصصی محیط‌بانی خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سید ابوالقاسم موسوی در مراسم افتتاحیه دومین دوره آموزش تخصصی محیط‌بانی کشور در سال جاری که صبح امروز (8 مهرماه) با حضورمنوچهر فلاحی -  معاون یگان حفاظت محیط زیست - در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان کرج برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت وظیفه محیط‌بانان در حفاظت از محیط زیست و لزوم افزایش دانش علمی و مهارت شغلی آنان برای موفقیت در این ماموریت خطیر گفت: دوره آموزش تخصصی محیط‌بانی به مدت ۱۵ روز با حضور ۷۰ نفر از محیط‌بانان سراسر کشور از ۳۱ استان در مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سومین دوره آموزشی از زمان راه‌اندازی مجدد مرکز آموزش محیط‌بانی کرج است که از سال گذشته تاکنون برگزار می‌شود، گفت: در این دوره آموزشی ۱۵ روزه، آموزش‌ها در دو بخش کلان حوزه تخصصی محیط زیست نظیر آشنایی با امور حقوقی، ضوابط و دستورالعمل‌ها، حیات وحش، بیماری‌های حیات وحش، آلاینده‌ها و مباحث محیط زیست انسان‌ساخت، زیستگاه‌ها و امور مناطق و... و حوزه امور انتظامی نظیر آشنایی با قوانین و مقررات، نحوه به‌کارگیری سلاح، گشت و کنترل و بازرسی و .... ارایه خواهد شد.

رئیس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان، تفاوت این دوره آموزشی محیط‌بانی به نسبت دوره‌های قبلی را برنامه‌ریزی برای استمرار آموزش‌هایی نظیر آمادگی جسمانی و دفاع شخصی در طول سال دانست و افزود: باتوجه به لزوم بازآموزی مستمر این مباحث مقرر شده است این آموزش‌ها در یگان حفاظت تمام استان‌های کشور در طول سال به‌صورت مستمر برگزار شود.

در ادامه این مراسم منوچهر فلاحی- معاون یگان حفاظت محیط زیست - گفت: یگان حفاظت محیط زیست بر ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی محیط‌بانی به دلیل اهمیت و نیاز به ارتقای توانایی‌های تخصصی محیط‌بانان تأکید دارد و به محیط‌بانان توصیه کرد به نحو احسن از این فرصت برای فراگیری آموزش‌های لازم بهره‌برداری کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست کشور در شهر کرج با برخورداری از فضای آموزشی، اقامتی، فرهنگی و ورزشی مناسب، وظیفه پرورش نیروهای تخصصی را برعهده دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی