کد مطلب: 26642
  تاریخ انتشار:  1402/07/19 - 15:21


«پیش‌دبستانی» دوره‌ای مهم برای آموزش محیط زیست به کودکان

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: دوره پیش‌دبستان در آموزش و پرورش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اهداف آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف باشد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: دوره پیش‌دبستان در آموزش و پرورش می‌تواند یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اهداف آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف باشد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا حسینی همزمان با هفته تهران و روز جهانی کودک در آیین افتتاحیه نخستین لیگ آموزشی و پژوهشی همیار محیط زیست درمقطع پیش دبستانی شهر تهران که صبح امروز با حضور سوده نجفی - عضو شورای شهر، سید محمدرحیم مرتضوی - شهردار منطقه ۹ و علیرضا رحمتی - رئیس اداره محیط زیست شهر تهران - به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد، با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف آموزش محیط زیست در مدارس مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: این موضوع در جلسات کارگروه کمیته بهداشت، آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان با اولویت مهارت‌آموزی مطرح شده و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه معتقدم دوره پیش دبستان در آموزش و پرورش می تواند یکی از بهترین راه‌های رسیدن به اهداف آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف باشد، اظهارکرد: اولین دوره این لیگ آذر ماه برگزار و در اردیبهشت ماه سال بعد همزمان با هفته زمین پاک اختتامیه این لیگ برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و ترویج فرهنگ محیط زیستی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک تک افراد جامعه در قبال محیط زیست احساس مسئولیت کنند، گفت: این لیگ با هدف آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای حفظ محیط زیست به عنوان یک مسئولیت انسانی و اخلاقی برای مقطع پیش‌دبستانی اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی در ادامه یادآور شد: بر این اساس کتاب تدوین شده سازمان حفاظت محیط زیست در پیش‌دبستانی‌های بیش از ١٢٤ ناحیه شهر تهران به‌صورت تخصصی و مهارت‌محور آموزش داده خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی