کد مطلب: 22146
  تاریخ انتشار:  1401/08/04 - 12:22


کشف یک عمارت تاریخی با کمک «گوگل ارث»

باستان‌شناسان موفق شدند بقایای مجتمعی از عمارت‌های رومی را با کمک برنامه «گوگل ارث» (Google Earth) در انگلستان کشف کنند.

باستان‌شناسان موفق شدند بقایای مجتمعی از عمارت‌های رومی را با کمک برنامه «گوگل ارث» (Google Earth) در انگلستان کشف کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
ماه گذشته باستان شناسان با استفاده از تصاویر Google Earth یک مجموعه از عمارت‌های رومی را در «کنت» واقع در انگلستان شناسایی کردند که دارای حمام و سیستم گرمایش مرکزی بود.

انجمن باستان‌شناسی کنت با همکاری گروهی از داوطلبان، علاوه‌بر پایه‌های دیوار ویلای اصلی، ستونی از هیپوکاست (فضای کوتاه زیر کف اتاق که در زمستان هوای گرم در آن می‌دمیدند)، یا سیستم گرمایش مرکزی رومی را نیز کشف کردند. در سیستم هیپوکاست، گردش گرما از طریق دیوارها و کف یک حمام مجاور انجام می‌شد.

به گفته باستان‌شناسان، ویلاهای رومی زیادی در سراسر «کنت» وجود دارد، اما  به ندرت سیستم گرمایشی هیپوکاستِ این بناها سالم باقی می‌ماند.

کارشناسان معتقدند استفاده از هیپوکاست در گذشته هزینه زیادی داشته و باید به طور مداوم سوخت هیزم و نیروی کار برای کارکرد آن تامین می‌شد.

وجود این نوع سیستم گرمایشی نشان می‌دهد ساکنان این عمارت، کشاورزانی با موقعیت بالای اجتماعی بوده‌اند؛ زیرا استفاده از هیپوکاست معمولاً مختص ویلاهای گران و ویلاهای عمومی بود.

علاوه‌بر این، باستان‌شناسان آثار تاریخی متعددی مانند یک کمربند زینتی کشف کردند که قدمت آن به حدود ۳۷۵ میلادی می‌رسد. یک کلید کوچک رومی-بریتانیایی، دو سکه قرن چهارم میلادی، سفال و گچ دیوار ویلای اصلی نیز در این مکان کشف شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث