کد مطلب: 28024
  تاریخ انتشار:  1402/11/02 - 13:05


ادامه رکوردزنی اسپانیا

مسافران اسپانیا درحالی که رکورد سفرهای پیش از همه‌گیری کرونا را شکسته‌اند، بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو درآمد برای این کشور، که دومین مقصد پربازدید جهان لقب گرفته است، به ارمغان آورده‌اند.

مسافران اسپانیا درحالی که رکورد سفرهای پیش از همه‌گیری کرونا را شکسته‌اند، بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو درآمد برای این کشور، که دومین مقصد پربازدید جهان لقب گرفته است، به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، «جوردی هیرو» ـ وزیر صنعت و گردشگری اسپانیا ـ اعلام کرد شمار گردشگرانی که در سال ۲۰۲۳ از این کشور اروپایی دیدن کردند از مرز ۸۴ میلیون نفر گذشت و این یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

این مقام گردشگری اسپانیا اظهار کرد قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، بیشترین تعداد گردشگر برای این کشور در سال ۲۰۱۹ به دست آمد که ۸۳.۵ میلیون نفر بوده است و حالا آمار و ارقام سال ۲۰۲۳ از این تعداد فراتر رفته و به ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

به گزارش لوکال اسپین، «هیرو» همچنین بیان کرد کل درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا در سال ۲۰۲۳ از ۱۰۸ میلیارد یورو فراتر خواهد رفت و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ تعداد گردشگران و درآمد حاصل از گردشگری رکورد بزند، مگر اینکه عامل خارجی خاصی وجود داشته باشد.

سازمان جهانی گردشگری هنوز آمار رسمی شمار گردشگران ورودی به تفکیک کشورها در سال ۲۰۲۳ را اعلام نکرده است، اما طبق آخرین گزارش، سال ۲۰۲۳ با رسیدن به ۸۸ درصد سطح قبل از همه‌گیری کرونا و ثبت ۱.۳ میلیارد ورودی بین‌المللی به پایان رسیده است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ گردشگری به طور کامل از سایه بحران کرونا خارج شود. هر چند تاکنون چندین منطقه به آمارهایی فراتر از سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه‌گیری نیز دست یافته‌اند.

خاورمیانه به عنوان تنها منطقه‌ای معرفی شده که به سطوح پیش از همه‌گیری رسید و حتی ۲۲ درصد بالاتر از آمار سال ۲۰۱۹ را ثبت کرد. این در حالی است که اروپا، پربازدیدترین منطقه جهان با حمایت تقاضای درون‌منطقه‌ای و سفر از ایالات متحده، به ۹۴ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ رسید و آفریقا به ۹۶ درصد و قاره آمریکا به ۹۰ درصد آمار سال ۲۰۱۹ دست یافته است.

 پس از بازگشایی چندین بازار و مقصد، آسیا و اقیانوسیه هم به ۶۵ درصد از سطح قبل از همه‌گیری رسیده است.

شورای جهانی سفر و گردشگری هم در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۳ ارزش این بخش به ۹.۵ تریلیون دلار می‌رسد، که فقط ۵ درصد کمتر از سطح قبل از همه‌گیری سال ۲۰۱۹ است؛ زمانی که سفر در بالاترین حد خود بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث