کد مطلب: 26727
  تاریخ انتشار:  1402/08/14 - 13:16


آمار جهانی سفر پس از کرونا

وبسایت تحلیلی «فورواردکیز» در جدیدترین گزارش خود فهرستی از مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین رشد را رقم زده‌اند.

وبسایت تحلیلی «فورواردکیز» در جدیدترین گزارش خود فهرستی از مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین رشد را رقم زده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تجزیه و تحلیل ورود گردشگران بین‌المللی بر اساس مقصد در سال ۲۰۲۳، از جمله داده‌های بلیت‌فروشی برای سه‌ماهه چهارم امسال نشان می‌دهد که جمهوری دومینیکن با رشد ۱۴ درصد در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹، بهترین عملکرد را در سال جاری داشته و پس از آن کلمبیا و مکزیک هر دو با رشد ۵ درصدی قرار گرفته‌اند.

رتبه چهارم نیز به یونان اختصاص یافته که در مقایسه با آمار پیش از همه‌گیری کرونا توانسته به رشد ۳ درصد در جذب گردشگر بین‌المللی دست یابد.

عربستان سعودی نیز که در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری چشمگیری در عرصه گردشگری داشته است در رتبه پنجم این فهرست قرار دارد و توانسته با آمار سال ۲۰۱۹ خود در سال جاری برابری کند.

یکی از عوامل مهم رشد گردشگری عربستان در سال جاری برگزاری حج سال ۲۰۲۳ است که برای نخستین‌بار از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید - ۱۹ بدون هیچ محدودیتی برگزار شد. همچنین تلاش برای افزایش اتصال هوایی و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد دلاری در بازاریابی گردشگری به عنوان بخشی از استراتژی تنوع اقتصادی چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان نیز در این بهبود مشهود است.

در این فهرست به ترتیب کشورهای پرتغال، آرژانتین، امارات متحده عربی، ترکیه، مصر، هند، اسپانیا، ایرلند، فرانسه، کانادا، سوئیس، بریتانیا، ایتالیا، برزیل و هلند رتبه‌های ششم تا بیستم را به خود اختصاص داده‌اند.

هنوز بسیاری از کشورهای جهان نتوانسته‌اند به آمار جذب گردشگران بین‌المللی خود پیش از همه‌گیری کرونا دست یابند. باید منتظر ماند و دید تحولات اخیر در خاورمیانه و جنگ غزه در کوتاه‌مدت و بلندمدت چه تاثیری در روند گردشگری بین‌المللی بویژه در منظقه استراتژیک خاورمیانه خواهد داشت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث