کد مطلب: 28046
  تاریخ انتشار:  1402/11/08 - 11:18


سبقت بزرگ قطر!

آمار سفر و گردشگری قطر در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد بیشتر از دوران پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ رسید.

آمار سفر و گردشگری قطر در سال ۲۰۲۳ به ۹۰ درصد بیشتر از دوران پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ رسید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی سازمان جهانی گردشگری، قطر در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان ۳.۵ میلیون گردشگر بوده است و توانسته ۹۰ درصد فراتر از آمارهای پیش از همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۱۹ برود.

اوج حضور گردشگران در قطر در سال ۲۰۲۳ در ماه می (۴۳۳ هزار نفر) و نوامبر (۳۹۳ هزار نفر) ثبت شده است.  

این دستاورد که توسط سازمان گردشگری قطر اعلام شد بر موفقیت این کشور در شتاب گرفتن سفرها پس از  جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ تاکید دارد. این کشور در یک اقدام استراتژیک برای تسهیل سفر، روند صدور روادید خود را با اجرای پلتفرم «Haya» در اوایل سال گذشته تسهیل کرد و هم‌اکنون نیز میزبان رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های آسیاست.

پیش‌تر در گزارشی شمار گرشگران خارجی قطر در کل سال ۲۰۲۳ را بیش از چهار میلیون نفر اعلام کرده بود که بالاترین سطح در پنج سال اخیر بوده است.

سعد الخرجی ـ رئیس سازمان گردشگری قطر ـ پیش‌تر در این‌باره اظهار کرده بود: «پیشنهادهای متنوع گردشگری قطر، با ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی بکر، موزه‌های در سطح جهانی و مقاصد فرهنگی و معاصر، ترکیبی از تعطیلات منحصربه‌فرد و قانع‌کننده‌ای است که می‌تواند متناسب با مسافران منطقه‌ای و بین‌المللی طراحی شود. تحولات جدید در بخش گردشگری قطر ادامه دارد و فرصت‌های بیشتری برای رشد ایجاد می‌کند.»

 سازمان جهانی گردشگری در اوایل سال جدید میلادی اعلام کرد گردشگری بین‌المللی سال ۲۰۲۳ را با رسیدن به ۸۸ درصد سطح قبل از همه‌گیری کرونا و ثبت ۱.۳ میلیارد ورودی بین‌المللی به پایان رساند.

منطقه خاورمیانه که شامل قطر نیز می‌شود تنها منطقه در جهان است که در سال ۲۰۲۳ توانسته از آمارهای پیش از کرونا (سال ۲۰۱۹) عبور کند و حتی به ۲۲ درصد بیشتر از آن نیز برسد. دیگر مناطق جهان همچنان در تلاش برای رسیدن به آمارهای پیش از کرونا هستند.

اگرچه پیش‌بینی‌های آینده گردشگری برای قطر رشد زیادی را متصور است، اما همچنان آمار آن کمتر از سایر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۳، عربستان سعودی پذیرای ۲۷.۵ میلیون گردشگر بین‌المللی بوده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث