کد مطلب: 711
  تاریخ انتشار:  1392/08/20 - 12:36


رییس سازمان حفاظت محیط زیست دستور پیگیری مشکلات محیط بانان را داد

ابتکار با هدف بررسی وضعیت محیط زیست و تاثیر فعالیت‌های معدنی بر محیط زیست به سمنان سفر کرده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست بر ارتقای چارت اداری و حل مشکل درجه محیط بانان تاکید و دستور پیگیری داد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار - معاون رییس جمهوری که روز دوشنبه با هدف بررسی وضعیت محیط زیست و تاثیر فعالیت های معدنی بر محیط زیست به سمنان سفر کرده است از محیط بانی روستای ˈچهارطاقˈ بازدید و با محیط بانان در خصوص مسایل و مشکلات آنان گفت وگو کرد.
وی همچنین در بازدید از معدن گچ در روستای چهارطاق آرادان خواستار همکاری بیشتر دستگاههای مرتبط در بهره برداری اصولی از معادن و حفظ و ارتقای محیط زیست شد.

در این سفر راهکارهای مدیریتی و زیست محیطی معادن برای دستیابی به توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا پس از اتمام بهره برداری از معادن، بهره برداران موظف به احیای منطقه برداشت از معادن باشند و وضعیت منطقه در شرایط مناسب زیست محیطی قرار گیرد.
ابتکار در این سفر یک روزه ضمن بازدید از برخی معادن از جمله گچ و نمک، اثرات تخریبی معادن بر محیط زیست و زیست گاههای حیات وحش را مورد بازدید و بررسی قرار می دهد.

استان سمنان از مهمترین تولیدکنندگان گچ کشور است.

در این سفر راهکارهای مدیریتی و زیست محیطی معادن برای دستیابی به توسعه پایدار و نیز بهره برداری خردمندانه و عاقلانه از معادن بدون آسیب زنی به محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد.
استان سمنان از مهمترین تولیدکنندگان گچ کشور است و با داشتن 60 معدن گچ و 60 کارخانه تولید گچ، 40 درصد گچ مورد نیاز کشور را تولید و تامین می کند.
سالانه پنج تا شش میلیون تن گچ از معادن استان سمنان برداشت می‌شود و عمده معادن و کارخانه های تولید گچ این استان در محور سمنان - فیروز کوه واقع است.
ابتکار در این سفر همچنین معدن نمک کوهدشت گرمسار را که ظرفیت تولید سالانه 80 هزار تن نمک با خلوص بالای 99 درصد دارد را مورد بازدید قرار داد.
برداشت از این معدن به روش تونلی و اتاق پایه است که در روش تونلی کمترین آسیب به محیط زیست وارد می شود.
استان سمنان دارای 40 معدن نمک با 99 درصد خلوص است.
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر در نشست کارگروه تخصصی آمایش و محیط زیست استان سمنان نیز شرکت می کند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی