کد مطلب: 26419
  تاریخ انتشار:  1402/05/27 - 20:57


رییس فراکسیون محیط زیست مجلس:

حفاظت از پارک ملی لار اولویت محیط زیست استان باشد

پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت حفاظتی پارک ملی لار

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اهمیت خفاظت از پارک‌های ملی از پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت حفاظتی آنها بخصوص پارک ملی لار خبر داد و گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران باید هر چه سریعتر تامین شود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اهمیت خفاظت از پارک‌های ملی از پیگیری مجلس برای ارتقای وضعیت حفاظتی آنها بخصوص پارک ملی لار خبر داد و گفت: تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای یگان حفاظت از محیط زیست استان تهران باید هر چه سریعتر تامین شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر سمیه رفیعی - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در حاشیه تور رسانه‌ای خبرنگاران پارلمانی از پارک ملی لار گفت: هدف از این تور رسانه ای و بازدید انجام شده آشنایی با مسائل عشایر و دامداران، توجه به سدهای لار و لتیان به عنوان تامین کننده آب شرب تهران با توجه به شرایط سخت خشکسالی و کاهش بارندگی و کمبود آب و نیز بحث فرهنگسازی برای جلب توجه افکار عمومی و قشرهای مختلف جامعه برای حفظ محیط زیست بود.

وی افزود: پارک ملی لار به جهت ویژگی های اکولوژیک و خاص دارای درجه حفاظتی اولویت دار بوده و از طرفی تامین کننده بخشی از آب شرب تهران و همچنین قسمتی از گوشت مورد نیاز مردم تهران به دلیل برخورداری و اهمیت شرایط تعلیف دام است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه استفاده بیش از ظرفیت و ورود و تعلیف دام حتما به نابودی پارک ملی منجر خواهد شد، ادامه داد: عدم توجه به این موضوع باعث از بین رفتن مراتع و آسیب به تامین علوفه دام و حیات وحش منطقه خواهد بود و عشایر مستقر نیز در بازدید انجام شده به آن اذعان داشتند.

رفیعی با بیان اینکه موضوع تامین علوفه قبلا در کمیسیون های مربوطه مجلس پیگیری شده است، تصریح کرد: هدف توجه و تامین همه نیازها با اولویت قرار دادن فشار کمتر به مناطق و مراتع است و پیگیری برای تامین و ذخیره علوفه دامداران شرق استان و تحقق بودجه لازم با همکاری دستگاه های مسئول در حال انجام است تا بتوانیم هم فشار به مراتع این منطقه را کاهش دهیم و هم در بحث استفاده اصولی از ظرفیت این پارک و تامین گوشت مورد نیاز استان و نیز حضور عشایر به عنوان جامعه ای مولد و زحمتکش در منطقه، مدیریت و برنامه ریزی جامع تری انجام شود.

وی بازدید خبرنگاران حوزه سیاسی و پارلمانی مجلس از پارک ملی لار را مهم و ارزشمند دانست و گفت: خبرنگاران می توانند مطالبه گران واقعی، آگاه و دقیقی از مسئولین اجرایی و قانونگذار باشند و قطعا موضوعات، مشکلات و ظرفیت هایی که امروز از سوی خبرنگاران دیده و رصد شده است، پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی