کد مطلب: 26915
  تاریخ انتشار:  1402/09/30 - 13:50


۵ هزار هکتار به وسعت خلیج گرگان افزوده شد

در طرح طبیعت‌گردی آشوراده هم ضریب اقتصادی مردم منطقه بالا می‌رود و هم اینکه یک الگوی توسعه بر پایه محیط زیست در کل کشور است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه افتتاح طرح طبیعت‌گردی آشوراده گفت: در جلساتی که با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان پیگیری شد با همفکری طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه این طرح، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شد که علاوه بر مزیت‌های محیط زیستی هم قابلیت قایقرانی دارد و هم بحث اشتغال و تفرج ایجاد می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور در سفر اول خود به استان گلستان در خصوص احیای خلیج گرگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع در جلسات متعددی در ستاد احیای تالاب‌های کشور با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین موضوع در جلساتی با حضور دانشگاهیان، سمن‌ها و کارشناسان پیگیری شد و با همفکری طرح جامعی تعریف شد که در نتیجه این طرح، ۵ هزار هکتار به مساحت خلیج گرگان افزوده شد که علاوه بر مزیت‌های محیط زیستی هم قابلیت قایقرانی دارد و هم بحث اشتغال و تفرج ایجاد می‌کند.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست بیان کرد: ما به دلیل اینکه هم حساسیت‌های منطقه و هم حساسیت‌های مردم محلی را می‌دانستیم، صندوق ملی محیط زیست را در بحث سرمایه‌گذاری پای کار آوردیم و کار کاملا محیط زیستی انجام شد و هیچ مشکل خاصی ندارد.

معاون رییس جمهور افزود: محیط زیست ظرفیت‌های اشتغال زایی و کارآفرینی بسیار خوبی دارد که یکی از نمونه‌های آن را در اینجا می‌بینیم. همه مسائل محیط زیستی در اینجا رعایت شده است و پایش و نظارت نیز مرتباً انجام خواهد شد.

سلاجقه تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو نسبت به تامین حق‌آبه‌ها و همچنین مدیریت جامع حوضه آبخیز و پمپاژ آب وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا طرح رها نشود.

 وی خاطرنشان کرد: در طرح طبیعت‌گردی آشوراده هم ضریب اقتصادی مردم منطقه بالا می‌رود و هم اینکه یک الگوی توسعه بر پایه محیط زیست در کل کشور است.

گفتنی است؛  دکتر سلاجقه که بهمراه اعضای هیات دولت رییس جمهوری کشورمان را در سفر به استان گلستان همراهی می کند، به عنوان نماینده دولت بازدید از جزیره آشوراده و خلیج گرگان، افتتاح کارخانه فرآوری میگو، بازدید از تالاب گمیشان، اینچه، آلما گل، آلاگل و آجی گل، بازدید از پاسگاه محیط بانی ، افتتاح خانه فناور محیط زیست در گرگان و همچنین برگزاری جلسه با نخبگان با موضوع رفع مشکلات دو شهرستان بندر ترکمن و گمیشان و دیدار با خانواده شهدا را در برنامه سفر خود دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی