کد مطلب: 28010
  تاریخ انتشار:  1402/10/29 - 11:15


کاهش آلودگی هوا با راهکار ترکیبی

شهرهای سراسر جهان برای کاهش دما به راه‌حل‌های طبیعی روی آورده‌اند، به‌عنوان مثال، کلمبیا با ایجاد شبکه‌ای از راهروهای سبز، دما را ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش داده است.

شهرهای سراسر جهان برای کاهش دما به راه‌حل‌های طبیعی روی آورده‌اند، به‌عنوان مثال، کلمبیا با ایجاد شبکه‌ای از راهروهای سبز، دما را ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش داده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، شهر مدلین کلمبیا با هزینه تنها ۶.۵ دلار برای هر نفر، میانگین دمای خود را ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش داده است.

مدلین تنها نیست و شهرهای دیگر در سراسر جهان به راه‌حل‌های طبیعی برای کاهش دما روی می‌آورند که به دلیل بحران آب‌وهوایی و پدیده‌ای به نام اثر جزیره گرمایی شهری خواهد بود. کاهش مناطق سبز و افزایش ساختمان‌ها و جاده‌ها تا حدودی مقصر بوده است و تعدادی از مسائل دیگر از جمله افزایش آلودگی هوا نیز در این مورد نقش داشتند.

راهروهای سبز، سایه طبیعی را برای مناطق شهری فراهم می‌کنند. آنها همچنین سطوح گرما را کاهش می‌دهند.

طرح راهرو سبز در مدلین نه تنها به ۲ درجه سانتی‌گراد کاهش دما کمک کرده، بلکه آلودگی هوا را نیز کاهش داده است. این اثرات ترکیبی باعث محبوبیت فزاینده راه‌حل‌های مبتنی بر طبیعت در بین برنامه‌ریزان شهری شده است.

یکی دیگر از شهرهای قهرمان، اینچئون در کره جنوبی است که هدف آن به صفر رساندن تلفات ناشی از گرما با استراتژی چهار ستونی است که شامل نصب سایه‌زنی طبیعی می‌شود.

تابستان ۲۰۲۳ گرمترین تابستان ثبت شده بود و حتی در آینده دماهای بالاتری نیز پیش‌بینی می‌شود. بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ۵۷۶ منطقه بزرگ شهری جهان تا سال ۲۰۳۰ که خانه بیش از ۷۰ درصد افراد و محل زندگی ۱.۴ میلیارد نفر است در معرض خطر زیاد یا شدید ناشی از گرمای شدید قرار دارند.

در این گزارش آمده است که شهرها جایی هستند که ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی از آنجا حاصل می‌شود، بنابراین حفاظت از آینده این مناطق بخشی حیاتی از توانایی بلندمدت ما برای پیشرفت است.

این گزارش از شهرهای سراسر جهان می‌خواهد فرصت‌هایی را برای در آغوش گرفتن طبیعت و زندگی در تعادل با آن ببینند تا با فروپاشی بیشتر اکوسیستم طبیعی مواجه نشوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها