کد مطلب: 28209
  تاریخ انتشار:  1402/12/20 - 12:44


فیل‌های آسیایی آیین سوگواری برگزار می‌کنند

غرش قدرتمند فیل‌ها که در جنگل طنین‌انداز می‌شود، آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید بلکه خداحافظی دلخراش است.

غرش قدرتمند فیل‌ها که در جنگل طنین‌انداز می‌شود، آن چیزی نیست که شما فکر می‌کنید بلکه خداحافظی دلخراش است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، نتایج تحقیقات اداره جنگل‌های بنگال غربی در هند نتایج کشف شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهد که فیل‌های آسیایی مراسم تدفین خاصی در سوگواری از دست‌ دادن بچه‌های خود انجام می‌دهند.

محققان در شمال هند، از نزدیک نحوه عملکرد فیل‌های آسیایی هنگام مرگ گوساله‌هایشان را مشاهده و ثبت کردند. آنان می‌خواستند بفهمند که فیل‌ها تا چه اندازه احساسات دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

آنان رفتار گله‌ها، واکنش آنها به تلفات و نحوه دفن گوساله‌ها را مشاهده کردند. این مشاهده دقیق به دانشمندان کمک کرد تا بیشتر در مورد آیین‌های عزاداری پیچیده این حیوانات در معرض انقراض بیاموزند.

محققان مشاهده کردند که در طول مراسم تدفین، فیل‌های آسیایی گوساله‌های مرده خود را دور از انسان و خطرات احتمالی حمل می‌کردند و به طور فعال به دنبال خندق‌ها و فرورفتگی‌ها برای دفن اجساد بودند.

بر اساس گزارش‌های اداره جنگل‌های بنگال غربی، یک فیل مادر حتی گوساله مرده خود را به مدت ۲ روز حمل کرد و سپس آن را تنها گذاشت. مراقبت‌های طولانی حاکی از وجود پیوند قوی بین فیل‌ها و بچه‌های آنهاست که احتمالاً تحت تأثیر هورمون‌هایی مانند اکسی توسین و دوره طولانی بارداری است.

دفن گوساله‌ها نه تنها شامل مادران، بلکه شامل بقیه می‌شد. این امر روابط اجتماعی نزدیک در گله‌های فیل و پاسخ مشترک آنها به از دست دادن را برجسته می‌کند.

برخلاف فیل‌های آفریقایی که گاهی به مکان‌های دفن برمی‌گردند، فیل‌های آسیایی در این مطالعه از مناطقی که گوساله‌های خود را در آن دفن می‌کردند اجتناب کردند و این مکان‌ها را در عرض ۴۰ دقیقه ترک کردند و حتی مسیرهای حرکت خود را تغییر دادند.

اکنون فیل‌ها به جای مسیرهای قدیمی خود از مسیرهای متفاوتی استفاده می‌کنند و این نشان می‌دهد که تدفین‌ها تأثیر زیادی بر گله‌ها دارد و ممکن است با احساس آنها نسبت به مرگ مرتبط باشد.

گزارش: علیرضا غمخوار
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها