کد مطلب: 28276
  تاریخ انتشار:  1403/01/11 - 13:39


خداحافظی گونه‌های جانوری از شهرها

هزاران گونه جانوری به زودی از شهرها ناپدید خواهند شد.

 هزاران گونه جانوری به زودی از شهرها ناپدید خواهند شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، تحقیق جدید به رهبری دانشگاه تورنتو میسیساگا کانادا بررسی کرده که چگونه تغییرات آب‌وهوایی ممکن است گونه‌های جانوری ساکن شهرهای آمریکای شمالی را به‌طور اساسی تغییر دهد.

این تحقیق با روشن کردن تغییرات بالقوه آینده در تنوع زیستی شهری، پیامدهای مهمی برای حیوانات دارد و ساکنان شهر ممکن است تا سال ۲۱۰۰ با آنها روبرو شوند.

مناطق شهری، به ساکنان این فرصت را می‌دهد تا با تنوع زیستی محلی ارتباط برقرار کنند، با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که چشم‌انداز تنوع زیستی شهرها ممکن است به دلیل تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان دستخوش تغییرات قابل توجهی شود و بیش از ۲۰۰۰ گونه جانوری را تحت تأثیر قرار دهد که از لحاظ تاریخی در ۶۰ شهر پرجمعیت آمریکای شمالی ساکن بوده‌اند.

تغییرات آب‌وهوایی باعث تغییرات گسترده تنوع زیستی می‌شود. تجربیات انسان با طبیعت برای فرهنگ، اقتصاد و سلامت ما مهم است. محققان اظهار کردند که تغییرات آب‌وهوایی ناشی از انسان‌ باعث تغییرات گسترده در تنوع زیستی می‌شود و حیات وحش شهری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ما بیش از ۲۰۰۰ گونه جانوری را مدل‌سازی کردیم تا پیش‌بینی کنیم که تغییرات آب‌وهوایی چگونه بر حیات وحش زمینی در بسیاری شهرها تأثیر می‌گذارد.

شهرهای سردتر گونه‌های جانوری بیشتری به دست خواهند آورد. تجزیه‌وتحلیل جغرافیایی پیش‌بینی می‌کند که شهرهای سردتر و مرطوب‌تر ممکن است از افزایش گونه‌های جدید استقبال و تعداد گونه‌های فعلی خود را تقریباً دو برابر کنند و شهرهای گرمتر گونه‌های جانوری بیشتری را از دست خواهند داد.

نگران کننده است اما پیش‌بینی می‌شود تا ۵۴ گونه ممکن است از شهرهای مورد تجزیه‌وتحلیل ناپدید شوند.

برای افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند، حیوانات در حیاط خلوت و فضاهای سبز محلی به‌طور قابل توجهی با تغییرات آب‌وهوایی تغییر خواهند کرد. طی چند دهه آینده، گونه‌های آشنا شهر را ترک خواهند کرد و گونه‌های جدیدی وارد آن خواهند شد و ترکیب حیوانات شهری را برای همیشه تغییر خواهند داد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها