کد مطلب: 28320
  تاریخ انتشار:  1403/01/27 - 16:06


انرژی‌های تجدیدپذیر ناجی آفریقا می‌شوند

تامین ۷۶ درصد از کل برق مورد نیاز این قاره می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

تامین ۷۶ درصد از کل برق مورد نیاز این قاره می‌تواند تا سال ۲۰۴۰ از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، پایگاه داده جدیدی، اطلاعاتی در مورد پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر موجود و برنامه‌ریزی شده ارائه کرد؛ در حالی که انرژی آبی، منبع اصلی انرژی تجدیدپذیر بوده است، انرژی خورشیدی و بادی مقرون به صرفه‌تر می‌شوند.

بیش از نیمی از مردم آفریقا و حدود ۶۰۰ میلیون نفر به حداقل برق دسترسی ندارند. سوال سختی که باید به آن پاسخ داد این است که چگونه می‌توان دسترسی را بدون افزایش گرمایش جهانی با تکیه بر سوخت‌های فسیلی گسترش داد.

این پایگاه داده نشان می‌دهد که برخی از کشورها مانند نیجریه و زیمبابوه پروژه‌های کافی دارند تا به‌طور بالقوه تا سال ۲۰۵۰ از سوخت‌های فسیلی دور شوند.

۷۶ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر با ۸۲ درصد انرژی آبی، ۱۱ درصد انرژی خورشیدی و ۷ درصد انرژی بادی تامین می‌شود.

انرژی آبی تا به امروز منبع اصلی انرژی تجدیدپذیر بوده است، اما کاهش هزینه‌های فتوولتائیک خورشیدی (۹۰ درصد کاهش از سال ۲۰۰۹) و توربین‌های بادی (۵۵ تا ۶۰ درصد کاهش از سال ۲۰۱۰) به این معنی است که انرژی خورشیدی و باد پتانسیلی برای هدایت گزینه‌های انرژی تجدیدپذیر پایدار دارند.

انرژی آبی می‌تواند بیش از ۲ برابر شود و به ۱۳۲ گیگاوات برسد. با این حال، راه‌حل‌های هیبریدی به احتمال زیاد برق قابل اعتمادی را برای جمعیت رو به رشد در شرایط آب‌وهوایی در حال تغییر فراهم می‌کند.

هزینه انرژی بادی و خورشیدی در حال کاهش است در حالی که تحلیل اخیر به این نتیجه رسیده است که تقریباً هیچ نیروگاه آبی پس از سال ۲۰۳۰ سودآور نخواهد بود.

اگر انرژی آبی در سناریوهای تغییرات آب‌وهوایی آینده گزینه مطلوبی نباشد، باد و خورشید می‌توانند وارد عمل شوند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها