کد مطلب: 1266
  تاریخ انتشار:  1392/11/21 - 11:35


ابتکار: در شأن مردم نیست در شهرهایی که فقط آلودگی دارند زندگی کنند

مسائل زیست‌محیطی کشور شرایط ناگواری دارد.
download معصومه ابتکار

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که کشور از نظر مسائل زیست‌محیطی با شرایط ناگواری روبه‌رو است افزود: در شأن مردم ما نیست که در شهرهایی زندگی کنند که فقط آلودگی دارند.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر معصومه ابتکار در سفر به استان قزوین در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین افزود: دولت تدبیر و امید در راستای تحقق وظایف ذاتی و مسئولیت‌های خود همچنین بهبود زندگی مردم تلاش می‌کند و به طور قطع در استان قزوین نماینده ولی فقیه با جدیت تمام از ادارات برای انجام وظایف آنان حمایت دارد.
ابتکار گفت: گونه‌های حیوانات وحش کشور به شدت در حال سقوط است و دیگر فرصت شکار نداریم اما عده‌ای بدون مجوز همچنان به شکار خود ادامه می‌دهند که در این میان فتوای رهبری و علما نجات بخش است.
وی افزود: در این دوره دولت با شرایط بسیار سختی از جهات مختلف روبروست به شکلی که هر روز در عرصه‌های اقتصادی همچون اشتغال با چنین معضلات و مسائل اجتماعی روبرو هستیم و دیده می‌شود که دولت وضعیت خوبی ندارد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشور با شرایط ناگواری با مسائل زیست‌محیطی مواجه است که بخشی از آن به کاهش بارندگی در نتیجه خشکسالی‌ها و بخش دیگری به فقدان مدیریت صحیح بر می‌‌گردد.
وی تصریح کرد: دولت‌ها، مسئولیت دارند در مدیریت منابع و محیط زیست توجه جدی داشته باشند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در صنعت زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد و گاز کافی تامین نمی‌شود که به همین دلیل صنایع ناچار به استفاده از سوختی به نام مازوت با آلایندگی فراوان هستند و در راستای رفع آن باید رویکردها و مدیریت‌های جدی اعمال شود.
وی گفت: گسترش آلودگی هوا، بروز مشکلات زیست‌محیطی، آسمان خاکستری و زندگی در شهرهایی که فقط آلودگی دارند، در شأن مردم ما نیست و به همین دلیل این سازمان با جدیت تمام برای رفع مسائل محیط زیست در همه جای کشور و با کمک همه مسئولان می‌کوشد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استان قزوین مانند تبریز و کرج از بسیاری جهات بحران‌های حاد ندارد، اما باید وضعیت فعلی نیز با مدیریت پایدار و منطقه‌ای در حوزه‌های مختلف زیست‌محیطی از جمله صنایع بهبود یابد.
وی اعلام کرد: دولت یازدهم سعی در رفع مشکلات کشور در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق حماسه سیاسی و به دنبال آن حماسه اقتصادی دارد تا بتواند تحولی در زندگی مردم ایجاد کند. در این راستا نقش ائمه جماعات و جمعه و نیز دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ بسیار کلیدی است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد که مشکلات موجود در زمینه آلودگی‌ها حل شود و بتوان نسبت به حس سرمایه‌های زیست‌محیطی که انفال جامعه محسوب می‌شوند، اقدام کرد و به آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای ایران اسلامی به نحو شایسته پاسخ داد.
آیت‌الله هادی باریک‌بین - امام جمعه قزوین نیز در این دیدار ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: این بار ملت همیشه بصیر و هوشیار ما در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن به دشمنان و یاوه‌گویان نشان می‌دهند که همچنان پشتیبان این نظام و ارزش‌ها والای شهدا بوده و هستند و در تمام صحنه‌ها حضور تأثیرگذاری دارند.
وی افزود: این نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل فداکاری شهدای گرانقدر ایران اسلامی بوده و باید در حفظ و صیانت آن بکوشیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید همه از دولت تدبیر و امید حمایت کرده و اگر در جایی نقصی است باید این نقایص را با وحدت، همدلی و انسجام آن را برطرف کنیم.
باریک‌بین افزود: روحانیت، ائمه جمعه و جماعات، دانشگاهیان و اساتید فرهیخته باید مردم را نسبت به وظایف اصلی در راستای رفع مشکلات آنها راهنمایی کرده و نگذارند دشمنان به اهداف شوم خود در راستای ضربه زدن به این نظام اسلامی برسند.
وی اخلاق را زیربنایی همه کارها و امور دانست و اضافه کرد: باید در جنبه‌های اخلاقی نیز تلاش شود چراکه اخلاق زیربنای همه کارها و برنامه‌هاست.
امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از استاندار قزوین عنوان کرد: استاندار قزوین با جدیت تمام امور و مسائل این استان را زیر نظر داشته که جای قدردانی است.
در این دیدار صدرالدین علیپور - مدیرکل محیط زیست استان قزوین، مرتضی روزبه – استاندار قزوین، منوچهر حبیبی - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، مسعود نصرتی – شهردار قزوین، عباس ظاهری - رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، و جمعی از مسئولان استان نیز حضور داشتند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی