کد مطلب: 1255
  تاریخ انتشار:  1392/11/19 - 15:15


ابتکار: حسابرسی زیست محیطی و ذیحسابی سبز اجرایی شود

ابتکار با تاکید بر نقش تاثیرگذار تصمیمات ما بر آیندگان، گفت: باید تصمیمات اقتصادی و سرمایه گذاری هم راستا با حفظ محیط زیست شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر نقش تاثیرگذار تصمیمات ما بر آیندگان، گفت: باید تصمیمات اقتصادی و سرمایه گذاری هم راستا با حفظ محیط زیست شود و به ویژه در مباحث اقتصادی و اقتصاد از نگاه دارایی، دقت در توسعه سبز حساب‌های ملی، حسابرسی زیست محیطی و ذی‌حسابی سبز می‌تواند گامی موثر در راستای حفظ محیط زیست و منابع برای نسل‌های بعد باشد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سید رحمت اله اکرمی معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور و هیئت همراه، با تاکید بر اهمیت تلفیق نگاه اقتصاد و حفظ محیط زیست با هم با رویکرد استفاده از اقتصاد نوین که حاصل خرد بشری است، گفت: بخشی از پایه و اساس اقتصاد نوین در تمام دنیا، وحی و تعالیم دینی است.
وی تاکید کرد: با توجه به تاثیر تصمیمات ما بر آیندگان، باید تصمیمات اقتصادی و سرمایه‌گذاری هم راستا با حفظ محیط زیست شود و به ویژه در مباحث اقتصادی و اقتصاد از نگاه دارایی، دقت در توسعه سبز حساب های ملی، حسابرسی زیست محیطی و ذی حسابی سبز می‌تواند گامی مؤثر در راستای حفظ محیط زیست و منابع برای نسل های بعد باشد.
معاون رئیس جمهور ضمن اشاره به سفر اخیر خود به عراق و دیدار با نوری المالکی، افزود: با وجود مشکلات بسیار زیاد امنیتی در عراق و شرایط جنگی این کشور، نخست وزیر عراق سال 2014 عراق را سال محیط زیست نام‌گذاری کرده که بیانگر اهمیت و اولویت محیط زیست در عراق است.
ابتکار ادامه داد: کشور ما اگرچه با چالش‌های فراوان محیط زیست روبه رو است، اما در شرایط آرامش و امنیت قرار دارد و بنابراین نگاه به محیط زیست باید بسیار دقیق‌تر و کامل‌تر باشد و از نگاه تفننی و ویترینی به محیط زیست به ویژه در مباحث توسعه و اقتصاد پرهیز شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جایگاه محیط زیست در برنامه‌ها و سخنرانی‌های رئیس دولت تدبیر و امید را قابل تقدیر دانست و از نگاه خوب دکتر طیب‌نیا وزیر اقتصاد به محیط زیست تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد: تمام مسئولان و تصمیم‌گیران با همین نگاه و اولویت به محیط زیست توجه کنند.
بنابراین گزارش، سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست هم با اشاره به مشاوره های ارزنده سید رحمت اله اکرمی و همکارانش در مسائل مختلف اقتصادی و مالی به سازمان، گفت: چنین نگاه ارزنده‌ای می تواند ایفاگر نقشی مهم در رفع چالش های محیط زیست کشور داشته باشد.
سید رحمت اله اکرمی معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور هم با اشاره کمک لطفی‌های صورت گرفته نسبت به محیط زیست در دوره‌های گذشته، تصریح کرد: حضور و بازدید وی و همکارانش از سازمان حفاظت محیط زیست و موزه تنوع زیستی، کمک موثری در درک شرایط و اهمیت محیط زیست و اتخاذ تصمیمات بهتر برای رفع چالش‌های آن است.
در حاشیه این نشست، معاون هزینه و خزانه‌دار کل کشور و هیئت همراه از موزه تنوع زیستی، پارک پردیسان بازدید کردند.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی