تاریخ انتشار:: 1398/11/06 - 15:24
کد گالری: 5834


برترین عکس های هفته

این هفته عکس هایی از شهری از یخ در چین تا هجوم ملخ‌ها به هستی انسان‌ها را انتخاب کرده ایم.
قبلی
هجوم ملخ‌ها به هستی انسان‌ها/در شرق آفریقا ملخ‌های گرسنه و موذی بلای جان مردم شده‌اند. مردمی که غذای کافی برای پر کردن شکم خود ندارند، این روزها با رقیبی حریص و بیرحم روبرو هستند. اینجا در کنیا مردم از مقابله با یورش ملخ‌ها خسته شده و مزارع را به آنها واگذار کرده‌اند./
پرندگان مهاجر در آسمان دوداندود/رودخانه یامونا از رودهای بزرگ و پرطراوت هند است که سرچشمه آن در بلندی‌های هیمالایا است و پس از گذشتن از دهلی نو به جنوب سرازیر می‌شود. در این فصل سال همواره فوجی از پرندگان مهاجر در فضای این رودخانه مقدس پرواز می‌کنند. در این روزهای تیره و تاری که هوای پایتخت هند به انبوه دود آلوده شده، پرندگان، برخلاف شهروندان، این شانس را دارند که به سوی افق‌های آزاد و تمیز پرواز کنند.
جشن سالانه پایان فصل درو/در روستاهای پرآب اندونزی هر سال در زمستان جشن پاکو برگزار می‌شود. این جشن از مراسم مهم آیین باروری زمین به شمار می‌رود که از روزگار باستان به یادگار مانده است. روستاییان به همراه گاوهای خود مزارع گل‌آلود برنج را لگدمال می‌کنند و این چنین پایان فصل درو را جشن می‌گیرند. عکس بالا روز ۱۸ ژانویه در سوماترای غربی برداشته شده است.
در آغوش کشیدن گاو نر وحشی/انسان‌ها در مقابل حیوانات؛ سنتی تامیلی به نام مسابقه جالی‌کاتو در هند. مردان جوان مقابل چشمان هزاران تماشاگر سعی می‌کنند یک گاو نر وحشی را مهار کنند. کسی که موفق به این کار شود، به عنوان یک فرد شجاع شناخته می‌شود. این مسابقه پر سر و صدا بخشی از جشن تامیلی شکرگزاری است. این جشن همه ساله در اواسط ژانویه برگزار می‌شود و مجموعا چهار روز به طول می‌کشد.
در گذار از دوران دشوار طفولیت/شیرهای سفید سه قلو هنوز اسمی ندارند، ولی از چک‌ اپ پزشکی و اولین دور واکسیناسیون موفق بیرون آمده‌اند. دو ماهی از عمرشان بیشتر نمی‌گذرد، و در همین مدت وزنشان ۵ برابر شده، موفقیتی برای باغ‌وحش ماگدبورگ در شرق آلمان. از سال ۲۰۱۶ تا کنون این چهارمین تلاش موفق برای زاد و ولد شیرهای سفید نادر در این باغ وحش است که ۱۳ شیر حاصل آن است.
عروسک غول‌آسای اسکاتلند/گروه تئاتر عروسکی "ویژن مکانیک" در اسکاتلند این فیگور غول‌آسا را از روی الگوی یک الهه دریایی به نام "استورم" ساخته و به زودی آن را در جشنی نمایشی به تماشا می‌گذارد. قامت استورم ده متر قد دارد و یکسره از مواد بازیافتی ساخته شده است.
فریاد یک قاره/مردی از روی وحشت و استیصال فریاد می‌زند. استرالیا همچنان در آتش و خاکستر می‌سوزد. انسان‌های بیشماری مثل این مرد نعره سر داده‌اند. به کجا باید پناه برد؟ این تندیس را یک مأمور آتش‌نشانی با شن و ماسه ساخته است.
پیامد فاجعه‌بار آتش‌سوزی استرالیا برای حیوانات/آتش‌سوزی جنگل‌ها در استرالیا برای حیوانات فاجعه‌بار بود. جزیره کانگوروها در سواحل جنوبی استرالیا نیز از این آتش‌سوزی به شدت آسیب دیده است. تقریبا نیمی از حیوانات این جزیره در اثر آتش‌سوزی و یا عواقب آن از بین رفته‌اند. طبق برآوردها حدود ۴۸۰ میلیون حیوان در آتش‌سوزی‌ها از بین رفته‌اند. این کوالا (تصویر) از شعله‌های آتش فرار کرده و یک طرفدار حیوانات او را به محلی امن در نزدیکی "کیپ بوردا" می‌برد.
شهری از یخ/در شهر هاربین در چین از ۲۲ دسامبر تا پایان ماه فوریه ۲۰۲۰ فستیوال یخ برگزار می‌شود. در این فستیوال آثار هنری مانند مجسمه و بناهای تاریخی که از یخ ساخته شده‌اند به نمایش گذاشته شده‌اند. این شهر یخی در شب به کمک نورهای رنگارنگ شکوهی دیگر می‌یابد. هاربین با سه و نیم میلیون جمعیت میزبان ده‌ها هزار توریست است. درجه حرارت درزمستان در این شهر به منهای ۴۰ درجه می‌رسد.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس