تاریخ انتشار:: 1400/01/14 - 12:43
کد گالری: 16035


بهترین شهرها و جزایر اروپایی برای مسافرت در تابستان ۲۰۲۱ کجاهاست؟

باید توجه داشت که مقررات وضع شده از سوی کشورها برای ایجاد محدودیت سفر همواره در حال تغییر است؛ بنابراین بهتر است قبل از تهیه بلیط‌ و رزرو هتل‌، نگاهی به آخرین تحولات کشور مقصد بیندازید.
قبلی
قبرس/قبرس برای تابستان گردشگران واکسینه شده را می‌پذیرد؛ البته به شرطی که مسافران هر دو دُز واکسن را دریافت کرده باشند و در زمان آغاز سفر نیز از تزریق دُز دوم دست‌کم ۷ روز گذشته باشد.
سوئد، استکهلم/سوئد برای مقابله با کووید۱۹ از روش‌های مختلفی استفاده کرده و زودتر از بسیاری از کشورها نیز برای تهیه گذرنامه واکسن برای مسافران وارد عمل شده است. گردشگران از شهر استکهلم به دلایل متعددی از جمله جذابیت‌های فرهنگی، غذاها و برنامه‌های متنوع آن در فضای باز دیدن می‌کنند.
جزیره‌های کوس و رودس، یونان/یونان آماده است تا از هر کسی که گواهی واکسیناسیون یا نتیجه منفی تست کرونا داشته باشد، استقبال کند. نیازی به گذراندن یک دوره قرنطینه یا انجام دوبارۀ تست کرونا هم نیست. با نشان دادن نتیجه منفی تست کرونا که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر گرفته شده باشد، می‌توان به این کشور سفر کرد. جزیره کوس برای داشتن ساحل شنی و آبهای گرم و شفاف مشهور است و برای گذراندن تعطیلات بسیار مناسب خواهد بود. جزیره تاریخی رودس که هم برای بناهای تاریخی قرون وسطایی و سواحل درخشانش مشهور است نیز مقصدی عالی برای تعطیلات آنهم پس از یک قرنطینه طولانی خواهد بود.
جزایر قناری، اسپانیا/اسپانیا در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن گذرنامه‌های واکسن به برنامه‌های سفر است و قصد دارد مرزهایش را به روی کسانی باز کند که واکسینه شده اند یا نتیجه منفی تست کرونا ارائه دهند.
کپنهاگ، دانمارک/دانمارک از فوریه ۲۰۲۱ میلادی برای شهروندان خود پاسپورت واکسن صادر کرد و به این ترتیب ساکنان این کشور می‌توانند به کمک این پاسپورت به کنسرت یا رستوران بروند. این کشور همچنین مسافرانی را که پاسپورت واکسن یا نتیجه منفی تست کرونا داشته باشند، از دیگر کشورها خواهد پذیرفت. شهر کپنهاگ مکانی عالی برای گذراندن تعطیلات است و حومه شهر نیز برای اقامت طولانی‌تر یک گزینه خوب محسوب می‌شود.
شهرهای آتن و رتیمنو، یونان/شهر آتن در سرزمین اصلی یونان نیز یکی از بهترین نقاط گردشگری برای تابستان خواهد بود. در اینجا می‌توان هم از لذت دیدن آثار تاریخی بهره برد، هم غذاهای متنوع این کشور را تجربه کرد و هم در نزدیکی ساحل بود و تنی به آب زد. رتیمنو نیز از مقاصد محبوب گردشگری در یونان محسوب می‌شود.
سویل، اسپانیا/برای سفر به اسپانیا نیز باید گذرنامه واکسیناسیون را در دست داشته باشید و به این ترتیب از شهرهای دیدنی آن از جمله سویل در جنوب اسپانیا که شهری غنی از فرهنگ محسوب می‌شود، بازدید کنید. سویل یکی از زیباترین سواحل اسپانیا را نیز دارد و قلعه‌های خیره کننده‌اش گردشگران زیادی را جذب می‌کند.
منطقه کاواتات کناوله، کرواسی/کرواسی از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که در پایین نگه داشتن سطح ابتلا به ویروس کرونا موفق بوده است. این کشور آماده استقبال از مسافرانی است که واکسینه شده باشند یا نتیجه تست کرونای آنها منفی باشد. مناطق کاواتات و کناوله در این کشور برای آبهای آبی و غذاهای خارق‌العاده معروف هستند.
ایسلند/یسلند اولین کشور در این فهرست است که گذرنامه‌های واکسن را برای شهروندان خود صادر کرده است. ایسلند مکان ایده آلی برای گذراندن تعطیلات کوتاه یا بلندمدت است. بد نیست سفری به اقیانوس اطلس شمالی داشته باشید و از مناظر خیره کننده و چشمه‌های آبگرم این کشور جزیره‌ای لذت ببرید.
جزیره کیفالونیا، یونان/رستوران‌ها و بارهای کیفالونیا از اواسط آوریل باز می‌شوند. این جزیره دارای سواحل بسیار بزرگی است که برای حفظ فاصله اجتماعی مناسب است. از فرصت داشتن گذرنامه واکسن استفاده کنید و سری به این جزیره دیدنی و سواحل شگفت انگیز آن بزنید.
مجمع‌الجزایر آزور، پرتغال/پرتغال پاسپورت واکسن را از مسفران دیگر کشورها می‌پذیرد. با توجه به اینکه آزورها اولین مجمع‌الجزایر جهان هستند که جمعیتی کاملا واکسینه شده دارند، سفر شما به این مناطق با محدودیتهای کمتری روبرو خواهد بود. به این ترتیب کسانی که واکسینه نشده باشند نیز می‌توانند تنها با نشان دادن نتیجه منفی تست کرونا، به این مجمع‌الجزایر سفر کنند.
مادیرا، پرتغال/کانی ایده آل برای کسانی که به دنبال فعالیت در فضای باز، انجام فعالیتهای ورزشی و فعالیتهایی برای حفظ سلامتی هستند. مجمع‌الجزایر مادیرا در سراسر دوران همه گیری ویروس کرونا، از جمله مناطق با کمترین موارد ابتلا به کووید۱۹ محسوب می‌شد.
تفلیس، گرجستان/یکی دیگر از امن‌ترین مقاصد گردشگری برای تابستان ۲۰۲۱میلادی. درهای این شهر به روی همه مسافرانی که در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده اند باز است. اگر گواهی واکسن دارید، یعنی مدرکی که نشان دهد هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید به گرجستان سفر کنید.

پس از یک سال پر از نگرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکنون این امید بوجود آمده که با از راه رسیدن واکسن‌های مختلف و آغاز واکسیناسیون عمومی در بسیاری از کشورها، بتوان بار دیگر برای سفرهای تابستانی برنامه‌ریزی کرد.



به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، با این وجود بسیاری از کشورها همچنان واکسینه شدن مسافران را، پیش‌شرط پذیرش گردشگر خارجی اعلام کرده‌اند. پارلمان اروپا نیز در حال کار روی یک گواهی سبز دیجیتال است که به شهروندان واکسینه شده در اتحادیه امکان می‌دهد آزادانه در سراسر قارۀ سبز سفر کنند.



برخی کشورها مانند ایسلند نیز مستقل عمل کرده و گواهینامه‌هایی را برای شهروندان واکسینه شده خود طراحی کرده‌اند. اسپانیا، یونان، گرجستان، پرتغال، دانمارک و سوئد نیز در حال طراحی چنین چیزی هستند.



در ادامه نگاهی داریم به برخی مقاصد گردشگری اروپا که از مسافران واکسینه شده استقبال می‌کنند.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس