تاریخ انتشار:: 1399/11/26 - 13:29
کد گالری: 15786


برف و کولاک و سرما در آلمان؛ اختلال گسترده در حمل و نقل

قبلی
ایالت زاکسن سفیدپوش/بارش سنگین برف و بوران روز یکشنبه (۱۹ بهمن / ۷ فوریه) در بخش‌های وسیعی از آلمان باعث اختلال در حمل و نقل عمومی و در جاده‌ها و بزرگراه‌ها و ایجاد راه‌بندان شد. در برخی نقاط در این کشور بیش از ۳۰ سانتی متر برف روی زمین نشست.
بارش برف و اختلال در حرکت وسایل نقلیه عمومی/در برخی ایالت‌ها قطارهای درون و برون شهری از حرکت بازمانده‌اند. در برخی ایالت‌ها مانند نوردراین-وست‌فالن تردد اتوبوس‌های شهری هم در روز دوشنبه ۸ فوریه متوقف شد. بارش شدید برف و جاده‌های یخ‌زده علت این تصمیم بوده است.
برف قطارها را از حرکت بازداشت/برف و کولاک برای قطارها هم مشکلات زیادی به وجود آورده است. بسیاری از قطارها به دلیل یخزدگی سیم‌های برق بالاسر، روز گذشته از حرکت بازایستادند. راه‌آهن سراسری آلمان اعلام کرده است که محدودیت در برنامه تردد قطارها به دلیل بارش برف و یخبندان در روز دوشنبه (۲۰ بهمن/۸ فوریه) نیز ادامه خواهد داشت.
خیابان‌ها و جاده‌ها در محاصره یخ و برف/خودروها و کامیون‌ها در برخی بزرگراه‌های آلمان در نیمه‌شب دوشنبه، در برف گیر افتادند. خودروهای امداد و برف‌روب برای آزاد کردن کامیون‌ها در بسیاری از بزرگراه‌ها و در خیابان‌های شهری، در تمامی شب گذشته مشغول کار بودند.
پلیس و آتش‌نشانی و شبی پرمشغله/پلیس آلمان و نیروهای آتش‌نشانی روز و شب پرمشغله‌ای را پشت سرگذاشته‌اند. صدها تصادف در جاده‌ها و بزرگراه‌ها به دلیل لغزنده بودن زمین گزارش شده است. پلیس مجبور شد به دلیل پرخطر بودن رفت و آمد، برخی از این جاده‌ها را به طور موقت مسدود کند.
در خانه بمانید!/آندریاس شویر، وزیر راه و ترابری آلمان از کسانی که در مناطق با بارش شدید برف به سر می‌برند، خواسته است که حتی‌الامکان در خانه بمانند. این سیاستمدار گفته است که تضمینی برای عادی شدن شرایط جاده‌ها و وسایل نقلیه عمومی در روز دوشنبه نیست.
جاده‌ها و اتوبان‌های یخ‌زده/در اتوبان‌های ایالت وست‌فالن تا ‌ظهر دوشنبه تردد کامیون‌هایی با وزن بالاتر از ۵ / ۷ تن ممنوع شد. برخی اتوبان‌ها چنان یخ زده‌اند که در حال حاضر امکان حرکت بر روی آنها وجود ندارد. در ایالت نیدرزاکسن هم قانون منع تردد کامیون‌ها در برخی اتوبان‌ها وضع شده.
اداره هواشناسی برف و بوران را پیش‌بینی کرده بود/اداره هواشناسی آلمان پیش از این در مورد بارش برف و کولاک در روزهای آخر هفته هشدار داده بود. روز شنبه اما در مقایسه با یکشنبه (۱۹بهمن/ ۷ فوریه) به نسبت روز آرامی بود.
پیش بینی ادامه بارش و کاهش دما/پس یک آخر هفته سفید، یخ‌زده و لغزنده در آلمان، اداره هواشناسی اعلام کرد که برف و بوران شدید در روز دوشنبه هم ادامه خواهد داشت. این اداره شب گذشته پیش‌بینی بارش شدید مجدد برف بین ۱۰ تا ۲۵ سانتی‌متر در طول روز را کرده است به ویژه در مناطق مرکزی آلمان.
کاهش دمای هوا تا منفی ۲۰ درجه!/پیش‌بینی دمای هوا برای امشب در مناطق گسترده‌ای از آلمان به خصوص در مرکز این کشور منفی ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. این وضعیت بیش از همه شامل حال ایالت‌های تورینگن، زاکسن، زاکسن-آنهالت می‌شود. در دیگر ایالت‌ها هم شهروندان با محدودیت‌هایی برای عبور و مرور به ویژه با وسایل حمل و نقل عمومی روبرو خواهند بود.
نتیجه برخورد تریستان و گیزیلا/کارشناسان هواشناسی آلمان روز یکشنبه اعلام کردند، گذر سامانه‌ی کم فشار"تریستان" از فراز اروپای مرکزی و مدیترانه مرکزی و برخورد با جبهه هوای پرفشار "گیزلا"، برای مناطق اسکاندیناوی برودت شدید هوا را در پی داشته است. به گفته این کارشناسان پس از آخر هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اکنون موج سرمای بزرگ از سمت شرق به سوی آلمان در حرکت است.
علت بارش شدید برف/یکی از دلایل بارش شدید برف کنونی فشار بالای هواست که از اقیانوس منجمد شمالی تا مناطق شرقی اروپای مرکزی خود را گسترانده است. دلیل دیگر برودت کنونی هوا، مرکز کم‌فشار "تریستان" بر فراز جبل‌الطارق است که جبهه‌ی هوایی به شدت مرطوب و معتدل را به سوی جنوب روانه کرده است. برخورد هوای قطبی پرفشار با هوای کم فشار بارش شدید برف، کولاک و باران‌های منجمد را در پی دارد.
کرونا و سرما/تابلو یکی از مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ در ایالت نوردراین‌- وستفالن آلمان را نشان می‌دهد. پرسشی که پیش آمده این است که بارش شدید برف و کاهش دما و محدودیت‌های ایجاد شده برای رفت و آمد تا چه اندازه بر فعالیت مراکز واکسن که خود را آماده ارائه خدمات به شهروندان کرده بودند، تأثیر خواهد گذاشت؟
برف و بوران در جزیره روگن/جزیره روگن در ایالت مکلن‌بورگ فورپورمن آلمان پوشیده از برف - تصویر از روز ۸ فوریه

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، آلمان آخر هفته‌‌ای را پشت سر گذاشت که با برف و کولاک همراه بود با پیامد صدها تصادف و اختلال در حرکت قطارها و اتوبوس‌ها. هفته جدید با کاهش شدید هوا آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در مرکز آلمان تا منفی ۲۰ درجه هم برسد.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس