تاریخ انتشار:: 1400/01/15 - 17:12
کد گالری: 16045


شمار قربانیان سیلاب و رانش زمین در تیمور شرقی و اندونزی به ۸۷ نفر رسید

سیلاب و رانش زمین پدیده جدیدی در اندونزی به شمار نمی‌آیند.
قبلی
خانه‌هایی که در اثر رانش زمین تبدیل به ویرانه شده‌اند. روز چهارم آوریل سال ۲۰۲۱، منطقه سوندای شرقی (نوسا تنگارا)، سیلاب و رانش زمین بسیاری از خانه‌های این منطقه را ویران کرد.
سازمان ملی مدیریت بحران اندونزی این تصویر را از سیلاب روز چهارم آوریل منتشر کرده است. گفته می‌شود هزاران خانه در اندونزی و تیمور شرقی زیر آب رفته و ویران شده‌اند. در جریان سیلاب و رانش زمین گفته می‌شود که تا کنون دست‌کم ۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
تلاش برای نجات بازماندگان سیلاب همچنان ادامه دارد. احتمال افزایش شمار قربانیان منتفی نیست. خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی که روز یکشنبه چهارم آوریل منتشر کرده از آواره شدن هزاران نفر از مردم اندونزی و تیمور شرقی سخن گفته است. تصویر روستایی را در شرق جزیره فلورس، یکی از جزایر اندونزی نشان می‌دهد.
این تصویر حکایت از شدت سیلاب دارد. یک ماشین حمل سوخت در جزیره فلورس در اثر سیلاب به شدت آسیب دیده است. گفته می‌شود شدت سیلاب در منطقه سوندای شرقی بیش از سایر مناطق بوده است.
در جزیره فلورس، دست‌کم ۲۳ نفر جان خود را در اثر این سیلاب از دست داده‌اند. این آمار از سوی سازمان مدیریت بحران اندونزی رسانه‌ای شده است.
مردم در همراهی با نیروهای نظامی تلاش دارند تا سیل‌زدگان را به مناطق امن منتقل کنند. گفته می‌شود از سرنوشت شمار قابل ملاحظه‌ای از مردم در حال حاضر اطلاعی در دست نیست. رقم دقیق آوارگان ناشی از این سیلاب نیز اعلام نشده است. خبرگزاری‌ها از هزاران آواره سخن می‌گویند.
باران‌های موسمی و شدید در اندونزی بارها در سال تکرار می‌شود. اینجا جاده‌ای از شهر سمارانگ، یکی از شهرهای شمالی اندونزی، واقع در شمال جاوه است که در روز ششم فوریه سال جاری شاهد سیلاب بود.
جاکارتا، پایتخت اندونزی نیز بارها شاهد سیلاب بوده است. این تصویر مربوط به سیلاب چند هفته پیش در اندونزی است. ساکنان جاکارتا در روز ۲۵ فوریه سیلاب را تجربه کردند.

سیلاب و رانش زمین پدیده جدیدی در اندونزی به شمار نمی‌آیند.



 به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
همه ساله در اثر باران‌های موسمی، سیلاب و رانش زمین روی می‌دهد. در اثر سیلاب اخیر در این کشور دست‌کم ۸۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس