تاریخ انتشار:: 1400/01/28 - 12:55
کد گالری: 16134


گردشگری در دام کرونا و پیامدهای آن

قبلی
اسرائیل ورود گردشگران واکسینه‌شده را مجاز کرد/اسرائیل قصد دارد از آخر ماه مه به گردشگرانی که در برابر ویروس کرونا واکسینه‌ شده‌اند اجازه ورود بدهد. ورود به این کشور پس از شروع پاندمی کرونا عملا مجاز نبود. خارجی‌ها تنها در مواردی استثنایی می‌توانستند به اسرائیل سفر کنند. کمپین واکسیناسیون در اسرائیل به خوبی پیشرفت کرده است.
یونان؛ ورود مسافران اتحادیه اروپا از ۱۴ مه/یونان قصد دارد برای نجات صنعت توریسم در این کشور از ۱۴ ماه مه ورود شهروندان اتحادیه اروپا و کشورهایی مانند بریتانیا و صربستان را ممکن کند. با این تصمیم، گردشگران می‌توانند بدون الزام به قرنطینه وارد این کشور شده و تعطیلات خود را در آن‌جا بگذارنند، اما به این شرط که یا واکسینه شده باشند یا تست کرونا بدهند.
کرواسی: واکسینه‌شدگان اجازه ورود دارند/از اول آوریل خارجی‌ها به شرط ارائه گواهی‌نامه واکسن اجازه ورود به کرواسی را یافتند. به علاوه آن‌هایی که تست منفی پی‌سی‌آر یا آنتی‌ژن ارائه دهند یا ثابت کنند که در شش ماه گذشته به کووید۱۹ دچار شده و درمان‌ شده‌اند می‌توانند از مرزهای این کشور عبور کنند. تا کنون گردشگران یا باید یک تست منفی پی‌سی‌آر که به‌تازگی گرفته شده ارائه می‌دادند یا قرنطینه می‌شدند.
مالت؛ ورود مسافران خارجی از اول ژوئن/مالت واکسیناسیون را سریع به پیش می‌برد و می‌خواهد از ماه ژوئن در مقیاس وسیع درهای خود را به روی گردشگران خارجی باز کند. برای این جزیره ورزش‌های تفریحی در فضای باز مانند غواصی اهمیتی عمده دارد. قرار است برای مراسم بازگشایی مالت ۲۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شود. مسافران هوایی یا دریایی می‌توانند با ارائه گواهی‌نامه واکسن یا تست منفی کرونا وارد این کشور شوند.
اجباری شدن تست کرونا برای مسافران عازم آلمان/در ۲۲ مارس سال ۲۰۲۱ مقررات ورود به آلمان باز هم تشدید شد. بعد از توقف سفرهای توریستی به آلمان از این پس مقرر شد مسافرانی که قصد بازگشت به این کشور را دارند باید قبل از پرواز تست کرونا بدهند؛ صرف نظر از این که کشور مبدأ از نظر شیوع کرونا در چه وضعیتی بوده باشد.
سفر به مایورکا فارغ از قرنطینه/وزارت خارجه آلمان هشدار سفر به مایورکا را در روز یکشنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۱ لغو کرد و از آن پس الزام به قرنطینه و تست کرونا برای مسافران بعد از بازگشت از مایورکا برداشته شد. از آن زمان به بعد رزرو سفر به مایورکا افزایشی قابل توجه یافته است. همچنین هشدار سفر به سایر جزایر بالئاری در غرب دریای مدیترانه و بخش‌هایی از خاک اسپانیا لغو شده است.
صنعت توریسم اروپا در تقلای نجات خود از بحران کرونا/رئیس اتحادیه سفر آلمان می‌گوید، اکنون زمان بازگرداندن تحرک به گردشگری است. او موافق راهبرد دریافت "گواهی واکسیناسیون" کرونا و انجام تست‌های سریع کرونا برای احیای این صنعت است. این طرح حمایت سیاستمداران را نیز در بر دارد. اتحادیه اروپا در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ تصمیم گرفت تا تابستان برای شهروندان اروپا گواهی واکسیناسیون مشترک صادر شود.
بحث بر سر تسهیل سفر واکسینه‌شدگان/یونان و اسرائیل روز نهم فوریه به تفاهم‌نامه‌ای دست یافتند که سفر متقابل شهروندان واکسینه‌‌شده‌ دو کشور را به صورت نامحدود امکان‌پذیر می‌سازد. در حال حاضر در اروپا بر سر این که واکسینه‌شدگان در اولویت سفرها قرار بگیرند یا نه، بحث و جدل به‌پاست. در حالی که آلمان در این زمینه احتیاط به خرج می‌دهد، کشورهایی مانند استونی، لهستان و ایسلند از تسهیل سفر دارندگان گواهی واکسیناسیون پشتیبانی می‌کنند.
۷۴ درصد کاهش گردشگری در سال ۲۰۲۰/این که کرونا چه بلایی بر سر گردشگری آورده را می‌توان از نتیجه تحقیقات سازمان گردشگری UNWTO دریافت. طبق این بررسی، در سال ۲۰۲۰ گردشگری در سراسر جهان ۷۴ درصد کاهش یافته و صدها میلیون شغل مربوط به آن از دست رفته است. چشم‌انداز توریسم در سال ۲۰۲۱ هم با توجه به محدودیت‌های جاری چندان رضایتبخش نیست. در سال گذشته اکثر مسافران تمایل به سفرهای درون‌کشوری، طبیعت‌گردی و سازگار با محیط زیست داشته‌اند.
لغو پروازها و حرکت قطارها در پکن/صدها میلیون چینی با لغو برنامه‌های مسافرتی خود در سال نوی چینی در ۱۲ فوریه مواجه شدند. در شروع مهم‌ترین فصل سفرهای مردم چین تردد وسایل نقلیه عمومی، به‌ویژه در پکن متوقف شد. در تمام کشور از مردم خواسته شد برای جلوگیری از شیوع شدیدتر کرونا از سفرهای خود چشم بپوشند، وگرنه ممکن است با "تعطیلی‌های گسترده" روبرو شوند.
توقف پروازهای بین‌المللی در اسرائیل/اسرائیل از ۲۶ ژانویه ۲۰۲۱ و بعد از شیوع ویروس جهش‌یافته در بریتانیا پروازها را به مدت یک هفته متوقف کرد. هدف اسرائیل جلوگیری از شیوع هر چه بیش‌تر ابتلا به جهش جدید در این کشور بود. ۴۰ درصد موارد ابتلای جدید به کرونا در اسرائیل به این گونه جهش‌یافته سارس-کوو۲ مربوط می‌شود.
از شدن راه سفر به سریلانکا؛ اما تحت شروطی سخت/در ژانویه ۲۰۲۱ بعد از بسته شدن مرز سریلانکا اعلام شد که گردشگران بین‌المللی می‌توانند بار دیگر از ۲۱ ژانویه به شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به سریلانکا سفر کنند. آن‌ها باید تست منفی کرونا ارائه دهند و ۱۴ روز در هتلی مخصوص قرنطینه شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پاندمی کرونا زندگی روزمره مردم سراسر جهان را تهدید می‌کند. بحران کرونا به صنعت توریسم زیانی هنگفت وارد کرده و کارکنان این صنعت را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است. مروری تصویری بر رد پای کرونا در این عرصه.c


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس