کد مطلب: 409
  تاریخ انتشار:  1392/05/06 - 13:41


باز هم تولدی دیگر در باغ وحش تهران رقم خورد؛

تولد 4 توله شیر و یک بره آهو در باغ وحش تهران/افزایش تولدها نشان از بهبود زیستگاه ها دارد

روز گذشته 4 توله شیر و یک بره آهو در باغ وحش تهران متولد شدند.

مدیر باغ وحش تهران با اشاره به تولد 4 توله شیر و یک بره آهو در باغ وحش تهران گفت:  افزایش زاد و ولد حیات وحش نشان از تغذیه خوب، بهداشت مناسب و بهبود زیستگاه ها دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران(IENA )  از باشگاه خبرنگاران قندالی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه البته از ابتدای سال شاهد افزایش تولد از جمله جمعیت گورخر ایرانی، قوچ و میش و طاووس سفید بوده ایم که این ها گواه این است که ما توانسته ایم در بهبود شرایط حیات وحش خوب عمل کنیم.

وی با اشاره به تولد 4 توله شیر گفت: این شیر ماده در اولین زایمانش در سال گذشته یک توله شیر نر به دنیا آورد و چون اولین زایمانش بود و تجربه ای در بزرگ کردن توله شیر نداشت به صورت دستی به آن شیر دادیم و هم اکنون نزدیک به 15 ماه سن دارد و اسمش سیمبا است.

وی ادامه داد: این شیرماده روز گذشته در دومین زایمانش صاحب 4 توله شیر، 2 شیر نر و 2 شیرماده، شد اولین زایمان آن ساعت 9 صبح و آخرین توله در ساعت 2 بعد از ظهر به دنیا آمد.

مدیر باغ وحش تهران  یاداور شد:با توجه به این که شیرها در تولید مثل خود به ندرت 4 قلوزایی دارند اما ما شاهد تولد 4 توله شیر از شیر در اسارت هستیم.

وی با اشاره به جمعیت کنونی شیرها در باغ وحش گفت: در حال حاضر 3 شیر نر و دو شیر ماده در باغ وحش داریم که با توجه به باردار بودن یکی از شیرهای ماده در یک ماه آینده شاهد افزایش دوباره شیرها خواهیم بود.

قندالی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 100 گونه جانوری اعم از پرنده و خزنده، 4 پا در باغ وحش تهران نگه داری می شوند که سعی داریم تا نسبت به توسعه زیستگاه های آن ها اقدام کنیم تا شاهد زادآوری هر چه بیشتر آن ها باشیم.

انتهای خبر

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان