کد مطلب: 28202
  تاریخ انتشار:  1402/12/16 - 21:40


حسن اکبری:

هدف اصلی سازمان محیط زیست، حفاظت از حیات وحش به عنوان سرمایه های زیستی است

این گونه مراکز فضایی آرام برای علاقمندان به حیات وحش ایجاد می کند تا بتوانند از زیبایی هایی که خداوند در کشورمان قرار داده بهره ببرند.

 معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در استان تهران به دلیل وجود ظرفیت های خاص و همچنین جمعیت های خوب حیات وحش و چشم اندازهای شگفت انگیز البرز سایت های حیات وحش نگری می تواند جاذبه های زیادی داشته باشد، گفت: این گونه مراکز فضایی آرام برای علاقمندان به حیات وحش ایجاد می کند تا بتوانند از زیبایی هایی که خداوند در کشورمان قرار داده بهره ببرند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست به نقل از محیط زیست استان تهران،  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در حاشیه افتتاح مرکز بازدید کنندگان حیات وحش منطقه حفاظت شده ورجین که پیش از ظهر امروز و همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز جهانی حیات وحش برگزار شد، با اشاره به اینکه سایت های پرنده نگری متعددی در کشور وجود دارد اما در مورد مشاهده پستانداران تعداد سایتهایی که داریم کمتر است، افزود: در استان تهران نیز به دلیل ظرفیت های خاصی که دارد و وجود جمعیت های خوب حیات وحش و همچنین چشم اندازهای شگفت انگیز البرز، سایت های حیات وحش نگری می تواند جاذبه زیادی داشته و در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نگاه کلان سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص این است که بتوانیم از ظرفیت های بخش خصوصی و جوامع محلی در این بخش استفاده کنیم، اظهار داشت: این امر هم منجر به درآمد زایی و رونق بخشی به اشتغال جوامع محلی می شود و از طرفی هم فضایی آرام برای علاقمندان به حیات وحش ایجاد می کند تا بتوانند از زیبایی هایی که خداوند در کشورمان قرار داده بهره ببرند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موضوع شکار غیرمجاز حیات وحش، گفت: موضوع شکار موضوعی است که از گذشته وجود داشته، اگر چه که معتقدیم باید شکار حیات وحش کاهش یافته و به روزی برسیم که هیچ ایرانی تفنگ خود را به سمت حیات وحش نگیرد و به جای آن از مشاهده حیات وحش به عنوان یک بخش زیبای طبیعت لذت برده و استفاده کند و جهت گیری سازمان حفاظت محیط زیست نیز به عنوان متولی حفظ حیات وحش کشور همین است.

اکبری ادامه داد: با توجه به امکانات و تجهیزات سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین گستردگی جغرافیایی کشور و تعداد قابل توجه سلاح و شکارچی، امکان کنترل کامل آن بصورت قابل قبول وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید اولویت را بر این قرار دهیم تا بتوانیم به طرق مختلف جلوی شکار غیرمجاز را بگیریم و یکی از آن ها قرق اختصاصی است، تصریح کرد: در قرق اختصاصی زیستگاه هایی که آزاد بوده و خارج از مناطق چهارگانه هستند و ما نیرو و تجهیزات کافی برای کنترل آنها نداریم را از طریق افرادی که علاقمند هستند بتوانیم حفاظت کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: هدف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست این است که بتواند از حیات وحش به عنوان سرمایه های زیستی کشور حفاظت کند و هر روشی که بتواند به این هدف کمک کند باید از آن استفاده کنیم در غیر این صورت سرمایه های زیستی مان به تدریج از بین خواهند رفت.

اکبری در پایان بیان داشت: باید برای حفاظت از حیات وحش راه های جدیدی را برویم، باید با طبیعت گردی، حیات وحش نگری و پرنده نگری معیشت جایگزین برای جوامع محلی  ایجاد کرده تا از طریق کسب درآمد و گره خوردن منافع جوامع محلی به وجود حیات وحش، بتوانیم از آنها حفاظت کنیم.

این گزارش می افزاید: غرس تعدادی نهال در محوطه مرکز بازدید کنندگان حیات وحش منطقه حفاظت شده ورجین، رهاسازی تعدادی پرنده شکاری شامل عقاب طلایی، سارگپه، قرقی و دلیجه، افتتاح ساختمان جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس و بازدید از پاسگاه سرمحیط بانی جاجرود نیز با حضور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست برگزارشد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان