کد مطلب: 26817
  تاریخ انتشار:  1402/09/08 - 16:10


تولد توله کرگدن سوماترایی کمیاب در اندونزی

این توله کرگدن ۲۵ کیلویی آخر هفته گذشته در پارک ملی «وی کامباس» در جزیره سوماترای اندونزی به دنیا آمد. نام مادر این توله کرگدن «دلیله» و نام پدرش «هرپان» است.

یک توله کرگدن سوماترایی روز دوشنبه در منطقه‌ای محافظت‌شده در غرب اندونزی به دنیا آمد و به گفته مقامات در حال حاضر تعداد کمی از این گونه نادر و رو به انقراض کرگدن‌ها در جهان باقی مانده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بنابر اعلام صندوق جهانی طبیعت (WWF) و اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، کمتر از ۸۰ راس از این گونه از کرگدن در جزایر سوماترا و «بورگنوی» اندونزی زندگی می‌کنند.

این توله کرگدن ۲۵ کیلویی آخر هفته گذشته در پارک ملی «وی کامباس» در جزیره سوماترای اندونزی به دنیا آمد. نام مادر این توله کرگدن «دلیله» و نام پدرش «هرپان» است.

وزیر محیط زیست و جنگلداری اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پنجمین تولد در برنامه تولیدمثل گونه‌های نیمه اهلی این پارک است و پس از تولد این توله کرگدن، شمار این گونه در حال انقراض در پارک وی کامباس به ۱۰ راس رسید.

وی گفت: این دومین تولد توله کرگدن سوماترایی در سال ۲۰۲۳ است و این امر تعهد دولت را به حفاظت از کرگدن‌ها در اندونزی نشان می‌دهد.

بر اساس بیانیه‌ وزارت محیط زیست و جنگلداری اندونزی، یک جنگلبان در روز شنبه ۲۷ نوامبر، دلیله را در حالی که کنار فرزندش دراز کشیده بود، پیدا کرده است.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت، کرگدن سوماترایی را که دارای کوچک‌ترین جثه میان کرگدن‌ها در جهان است، در رده گونه‌های در آستانه انقراض طبقه‌بندی کرده است. تهدیدهای متعددی از جمله شکار غیرقانونی و تغییرات اقلیمی آن‌ها را در خطر شدید انقراض قرار داده است.

اندونزی همچنین برای نجات کرگدن جاوه‌ای، دیگر گونه در حال انقراض کرگدن نیز در حال تلاش است. از این گونه نیز اکنون کمتر ۸۰ راس در جهان باقی مانده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان