تاریخ انتشار:: 1397/03/01 - 12:36
کد گالری: 3025


گازهای سمی آتشفشان کیلاویا تهدیدی برای ساکنان هاوایی

چند هفته است که آتشفشان کیلاویا در "جزیره بزرگ" هاوایی فعال است و وضعیت منطقه حوالی کوه آتشفشان را به حالت اضطراری درآورده است.
قبلی
آتش‌بازی طبیعت / فوران مواد مذاب آتشفشانی برای بسیاری از عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای جدابیت ویژه‌ای دارد. آنها با به‌جان خریدن خطرات جدی، موفق به گرفتن عکس‌های فوق‌العاده زیبا می‌شوند.
زیبای خطرناک / آتش‌بازی زیبای طبیعت اما برای ساکنان منطقه خطرزاست. اداره حفاظت از شهروندان هاوایی از ساکنان مناطق حوالی کوه آتشفشان خواسته است، از بخار و گازهایی که از ماگما حاصل شده‌اند دوری جویند.
وقتی که گدازه‌ها به سطح آب نمک‌دار اقیانوس برخورد می‌کنند، بخاری که حاوی جوهر نمک و ذرات شیشه است تولید می‌شود.
مواد آتشفشان به نزدیکی نیروگاه زمین‌گرمایی "جزیره بزرگ" رسیده‌اند. کارشناسان این نیروگاه برای جلوگیری از خروج گاز از منابع انرژی، چند منبع را در عمق ۲ هزار متری زمین بستند.
در حال حاضر معلوم نیست که آتشفشان چه زمانی فروکش می‌کند. گدازه‌ها از شمار زیادی شکاف‌های زمین خارج می‌شوند و چند جاده، از جمله یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های منطقه را بسته‌اند. یک دیوار بلند متشکل از املاح مذاب به سوی اقیانوس سرازیر شده است.
با تخریب جاده‌ها راه فرار ساکنان شهرک پونا در "جزیره بزرگ" بسته شده. فوران مواد مذاب تاکنون ده‌ها ساختمان را ویران کرده است. یک نفر هم که در بالکن خانه‌اش نشسته بود، مورد اصابت یک گدازه‌ی پرتاب‌شده قرار گرفت و زخمی شد.
ابرهای سمی در پس‌ زمین گلف / با وجود وضعیت دراماتیک منطقه، زندگی روالی نسبتا عادی دارد. اکثر توریست‌ها هم دلیلی برای ترک جزیره نمی‌بینند و از ‌آتش‌بازی طبیعت لذت می‌برند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، چند هفته است که آتشفشان کیلاویا در "جزیره بزرگ" هاوایی فعال است و وضعیت منطقه حوالی کوه آتشفشان را به حالت اضطراری درآورده است. اکنون مواد مذاب به اقیانوس رسیده‌اند و خطر ایجاد گازهای سمی ساکنان جزیره را تهدید می‌کند.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس