تاریخ انتشار:: 1399/07/23 - 17:01
کد گالری: 13961


جایزه عکس حیات وحش ۲۰۲۰؛ میمون دماغ‌دراز بهترین پرتره و ببر سیبری بهترین عکس

مسابقه عکس‌ سال حیات وحش همواره در ۵۶ سال گذشته به ابتکار موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است.
قبلی
در این عکس ببر ماده سیبری در پارک ملی لئوپارد، برای قلمروگذاری و بر جای گذاشتن بوی خود بدنش را به یک درخت می‌مالد. رُز داوید کیدمن-کاکس می‌گوید: "تقریبا انگار ببر بخشی از جنگل است. دُم او با ریشه‌های درخت مخلوط می‌شود. و گویا این دو یکی هستند."نکته قابل توجه دیگر این است که عکسبرداری از این ببر با یک دوربین تله‌ای انجام شده است. این دوربین برای مدت‌ها در جنگل کار گذاشته شده بود تا به محض پدیدار شدن یک ببر از آن عکس بگیرد.
روباه و غاز؛ برنده جایزه ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها/ تصویر بالا جایزه بهترین عکس حیات وحش ۱۵ تا ۱۷ ساله‌ها را نصیب لینا هیکینن کرد. در این عکس یک روباه جوان توانسته یک غاز سرخاب (غاز وحشی شمال اروپا) را در شکاف یک سخره شکار کند. رُز داوید کیدمن-کاکس گفت داوران این عکس را به طور ویژه دوست داشتند چون فقط یک جوان مشتاق طبیعت‌گرا قادر است چنین عکسی بگیرد".
ژست؛ اثری از مونز ترولی/ این عکس از میمون دماغ‌دراز (پوزه‌دراز) در بخش پرتره‌ حیوانات برنده جایزه عکس سال حیات وحش شد. عکاس این تصویر، مونز ترولی از دانمارک است. عکس این میمون جوان در جزیره برونئو و یک در پناهگاه میمون‌ها گرفته شده است. این بینی پرشکو پس از بلوغ این پستاندار جوان بزرگتر خواهد شد. رشد بینی، به این حیوان کمک خواهد کرد در بلند شدن صدا، ارتباط گرفتن و ارسال پیام و جاافتادنش در گروه میمون‌های دماغ‌دراز کمک خواهد کرد.
رودخانه آتش اتنا، اثری از لوچانو گادنسیو/ جایزه سال حیات وحش تنها درباره حیوانات نیست. این تصویر که ضلغ شمالی فعال‌ترین آتشفشان اروپا گرفته شده، برنده بخش محیط زیست زمین شد. کوه اتنا کوه آتش فشان در سیسیل ایتالیا است. عکاس ایتالیایی برای نزدیک شدن به سوژه خود، شجاعانه حرارت و بخار بدبو این آتشفشان را تحمل کرده است. او این صحنه را همچون "هیپنوتیزم" توصیف کرد و می‌گوید این دریچه شبیه "یک زخم باز روی پوست خشن و چروکیده یک دیناسور بزرگ" است.
زندگی در تعادل، جایزه بهترین عکس در بخش رفتار/ خیم کولِبراس از اسپانیا با ثبت تصویر این قورباغه شیشه‌ای که مشغول خوردن یک عنکبوت است، جایزه بهترین عکس در بخش رفتار دوزیستان و خزندگان را دریافت کرد. خیمو کولِبراس این عکس را در اکوادور و هنگام طغیان شدید و باران گرفته است. او زمان گرفتن عکس ناچار بود با یک دست دوربین و با دست دیگر چترش را نگاه دارد.
داستان دو زنبور، برنده جایزه بخش رفتار در دسته بی‌مهره‌گان/ فرانک دشاندول عکاس فرانسه برای تصویربرداری و قاب‌بندی این عکس به یک شاتر فوق‌العاده سریع نیاز داشته است، تصویری از دو زنبور، مشهور به زنبورهای بی عسل. محل این عکس نورماندی فرانسه است. این عکس در لحظه ورود این دو زنبور سوراخ های لانه شکار شده است.
لحظه طلایی، بهترین عکس در بخش زیر آب/ سوندا کای از چین جایزه بهترین عکس در بخش زیر آب را دربافت کرد. این عکس در در سواحل آنیلائو فیلیپین تهیه شده است. تصویر برداری از این آبزی تنها با یک غواصی شبانه ممکن است. طول حیوان حدود ۶-۷ سانتی متر است.
وقتی مادر می‌گوید بدو، جایزه رفتار در دسته پستانداران/ این گربه‌ها، گربه‌های جوان پالاس هستند که در استپ‌های دوردست فلات چینگهای- تبت در شمال غربی چین یافت می‌شوند. شانویوآن لی از چین این تصویر این بچه گربه‌های بازیگوش را پس از شش سال ردیابی و مطالعه روی حیوانات ثبت کرده است. این تصویر در گروه رفتار: پستانداران برنده می‌شود. این گربه‌سان وحشی کوچک بومی آسیای میانه است و کمی از یک گربه خانگی بزرگ‌تر است.
یک دهان متوسط، برنده جایزه ۱۱ تا ۱۴ ساله‌ها: سمی اسلوس ، ایتالیا / ایالات متحده
تعادل کامل، برنده ۱۰ سال و کمتر: آندرس لوئیس دومینگوئز بلانکو ، اسپانیا
طلوع خورشید تاج خورشید، برنده رفتار، پرندگان: خوزه لوئیز روئیز خیمنز ، اسپانیا
تجارت اتاق پشتی، برنده جایزه داستان خبرنگار عکاسی حیات وحش: پل هیلتون ، انگلیس / استرالیا
در حال تماشای آنها، برنده حیات وحش شهری، الکس بدیائف ، روسیه / ایالات متحده آمریکا
آخرین لقمه، برنده جایزه نمونه کارها: Ripan Biswas ، هند

عکسی از یک میمون دماغ‌دراز در بخش پرتره، بهترین عکس حیات وحش امسال شد. اما جایزه مهم‌تر و اصلی برای عکاس ببری بود که درختی را بغل گرفته و قلمرو خود را مشخص می‌کرد. سرگئی گورشکوف با "عکاسی تله‌ای" از یک ببری سیبری (آمور) در اعماق جنگل‌های شرق دور روسیه، بهترین عکاس حیات وحش در سال ۲۰۲۰ لقب گرفت.



به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، تصویری از ببری که درختی را در آغوش گرفته است برنده یکی از مهم‌ترین جوایز عکاس جهان شد. به این ترتیب «سرگی  گورشکوف» عکاس روسی که این تصویر را به ثبت رسانده است به عنوان عکاس برتر حیات‌وحش سال ۲۰۲۰ معرفی شد.



این عکس از بین بیش از ۴۹ هزار عکس انتخاب شده است.



عکس دیگری که توسط «لینا هیکینن» ـ عکاس فنلاندی ـ به ثبت رسیده و تصویری از یک روباه را به نمایش می‌گذارد، دیگر عکس برگزیده این رقابت عکاسی است که توسط موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است. این عکاس فنلاندی عنوان عکاس جوان حیات‌وحش در سال ۲۰۲۰ را کسب کرد.

برای اینکه یک عکاس حیات وحش باشید، باید بسیار صبور باشید.



مراسم امسال اهدای جایزه بهترین عکس‌های حیات وحش را موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار کرد. این مراسم به صورت آنلاین انجام شد.

مسابقه عکس‌ سال حیات وحش همواره در ۵۶ سال گذشته به ابتکار موزه تاریخ طبیعی لندن برگزار شده است.




در ادامه برخی از برندگان شاخه‌های مختلف این رقابت عکاس را مشاهده می‌کنید.


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار خانه عکس