کد مطلب: 342
  تاریخ انتشار:  1392/04/05 - 15:51


ابعاد جدیدی از تخریب کمربندی نوشهر اعلام شد:

مهلت10 روزه برای تعیین تکلیف باغ گیاه‌شناسی نوشهر/ 200هکتار دریا برای بندر نوشهر خشک می‌شود!

به نظر می‌رسد علی‌رغم قوانین موجود آقایان تصمیم خود را گرفته‌اند که جاده حتما از وسط آن کند.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران گفت: پس از برگزاری جلساتی در روز تعیین شده برای تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر، قرار بر این شد که با تشکیل یک هیات امنا، طی 10روز برای احداث جاده از وسط این باغ تصمیم‌گیری شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر محمد امینی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که در 10 روز آینده برای این باغ که گنجینه ذخیره ژنتیکی گیاهی کشور است چه اتفاقی خواهد افتاد، افزود: متاسفانه با وجود آنکه باغ گیاه‌شناسی نوشهر سند داشته و سند آن به نام موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع است و طبق قانون کسی نمی‌تواند در آن دخل وتصرف کند، آقایان تصمیم خود را گرفته‌اند که جاده حتما از وسط آن کند.

به گفته وی این هیات امنا شامل رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون راهبردی ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر علوم، معاون تحقیقاتی وزیر جهاد کشاورزی، معاون وزیر علوم، دو عضو هیات علمی به انتخاب وزیر علوم و دو عضو هیات علمی به انتخاب وزیر جهاد کشاورزی است.

امینی افزود: معاون استاندار مازندران امروز تعیین کرد که این هیات امنا باید نظر خود را هرچه سریعتر اعلام کنند و حتی با توجه به افراد تشکیل دهنده آن می‌توان گفت که کل این هیات امنا با احداث جاده مخالفند.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران اظهار کرد: علاوه بر مساله سنددار بودن این زمین، طبق قانون هرجایی که گیاهی نگهداری شده و ایستگاه تحقیقات جنگل و مرتع است مشمول قانون منابع طبیعی و حفاظت از ذخایر ژنتیک گیاهی شده که باز هم تاکیدی بر غیرقانونی بودن تخریب این باغ است.

وی با بیان اینکه ممکن است پس از 10 روز باز هم این افراد برای تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر اقدام کنند گفت: در حال حاضر اداره کل بنادر و دریانوردی و استانداری مازندران تمام تلاش خود را برای نابودی این باغ انجام می‌دهند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بخش بزرگی از جاده کمربندی نوشهر در اراضی مردم احداث می‌شود که باید پیش از تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر تملک و بازگشایی شود. علاوه بر آن باید ابتدا در جنوب نوشهر 200 هکتار بندر با خاکریزی در داخل دریا به عنوان بارانداز ایجاد می‌شد که این کار نیز انجام نشده است.

امینی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن راه‌های جایگزین بسیار زیادی وجود دارد که در هیچ کدام نیازی به تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر نیست. اما در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که مسئولان منطقه تنها برای تخریب باغ گیاه‌شناسی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی