کد مطلب: 351
  تاریخ انتشار:  1392/04/07 - 11:11


دولت یازدهم با کلید توسعه پایدار ،قفل تخریب منابع طبیعی را باز کند

مسئولان برای پاسخگویی به تخریب باغ گیاه شناسی نوشهر به مجلس احضار شدند

فراکسیون محیط زیست مجلس در اولین جلسه پس از تعطیلات ، احداث راه از باغ گیاه شناسی نوشهر را بررسی خواهد کرد .

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت : مسئولان در صحن علنی مجلس باید پاسخگوی تغییر کاربری باغ گیاه شناسی نوشهر باشند .

کمال پیر موذن در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران IENA گفت : باغ گیاه‌شناسی و اکولوژی نوشهر دارای قدمت بیش از نیم قرن و یکی از ارزشمندترین ذخایر اکولوژیک خاورمیانه و جهان است و فراکسیون محیط زیست مجلس اجازه نابودی این باغ را نخواهد داد .

وی با بیان اینکه این باغ موزه بی‌نظیری است که گونه‌های گیاهی منطقه در آن نگهداری می‌شود و تغییر کاربری و احداث جاده کمربندی از باغ گیاه شناسی هیچ توجیه علمی و کارشناسی ندارد گفت : پس از تعطیلات و در اولین جلسه فراکسیون محیط زیست مجلس موضوع بررسی خواهد شد .

پیر موذن تصریح کرد : در دولت نهم و دهم بیشترین آسیب ها به منابع طبیعی و محیط زیست کشور وارد شده از اینرو انتظار میرود دولت یازدهم با کلید توسعه پایدار ، قفل تخریب منابع طبیعی را باز کند .

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : با توجه به اینکه مسیرهای جایگزین بسیاری برای احداث این مسیر و کمربندی وجود دارد گقت : اینکه چرا دوستان تصمیم دارند حتما از باغ گیاه شناسی عبور کنند جای سوال است ، از اینرو مسئولان برای پاسخگویی به مجلس فرا خوانده می شوند .

وی گفت : با مطالعه جزیی که من بر روی این مسیر داشته ام ، از طریق تملک اراضی و ملک های مردم میتوان بهترین مسیر جایگزین را احداث کرد و نیازی به تغییر کاربری باغ گیاه شناسی نیست .

انتهای پیام

 

به اشتراک بگذارید:

نظرات (1)
 ما در رادیو جوان و همینطور رادیو ایران در برنامه پیک بامدادی و در خبر روز رادیو ایران بعد از خبر ساعت دو روی این مسئله کار کردیم همه و همه باعث شد که مسئولین متوجه شوند که مسائل محیط زیست هم برای مردم اهمیت دارد من فکر می کنم که در ادامه باید جلوی فرمانداری نوشهر یک تجمع هم میشد که فکر نکنند مردم نمی فهمند!
شناسه: 212
نرگس روحانی فعال محیط زیست
9 تیر 1392 ساعت 13:20
0
0
ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی