کد مطلب: 340
  تاریخ انتشار:  1392/04/04 - 19:03


تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر به تاخیر افتاد/ اگر تخریبی شود استاندار و فرماندار باید پاسخگو باشند

ما به شدت با تخریب برخورد می‌کنیم از همین جا اعلام می‌کنم اگر تخریب صورت بگیرد، استاندار و فرماندار آنجا را مواخذه می‌کنیم که با مسائل به شکلی غیرعقلانی برخورد می‌کنند.

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از خبر تخریب باغ گیاه‌شناسی نوشهر، گفت: قرار شده تیمی از سوی کمیسیون کشاورزی به منطقه برود و اوضاع را بررسی کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد اسماعیل‌نیا گفت: فعلا بحث تخریب این باغ گیاه‌شناسی به تاخیر افتاده تا کمیسیون کشاورزی از منطقه بازدید کند و نظر خود را بگوید.

وی این کار را غیراخلاقی، غیرعقلانی و غیرعلمی توصیف کرد و افزود: هیچ منطقی در این کار وجود ندارد و به نفع کشور نیست چرا که پایه‌های علمی کشور را دچار خدشه می‌کند.

وی ادامه داد: در همه دنیا افتخارشان این است که به حریم باغ‌های گیاه‌شناسی‌ احترام بگذارند؛ ذخایر ژنتیکی در این باغ گیاه‌شناسی وجود دارد که حذف آن به نفع هیچ کس نیست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در همه دنیا افتخار می‌کنند که باغ‌هایشان را حذف نمی‌کنند بلکه اگر قرار است راهی از آن عبور کند یا بالای آن تونل می‌زنند یا از زیر آن عبور می‌دهند و به هر نحوی که هست نمی‌گذارند این باغ خراب شود.

ما صحبت کرده‌ایم و قرار شده فردا این کار را نکنند حتی قرار است تیمی از طرف کمیسیون به منطقه برود تا بتوان یک تصمیم منطقی بگیریم.


اسماعیل‌نیا همچنین به ایسنا گفت: ما صحبت کرده‌ایم و قرار شده فردا این کار را نکنند حتی قرار است تیمی از طرف کمیسیون به منطقه برود تا بتوان یک تصمیم منطقی بگیریم و بین این فضا و اگر احیانا یک بحران اجتماعی شکل گرفته تعاملی برقرار کنیم.

وی تاکید کرد: ما به شدت با تخریب برخورد می‌کنیم از همین جا اعلام می‌کنم اگر تخریب صورت بگیرد، استاندار و فرماندار آنجا را مواخذه می‌کنیم که با مسائل به شکلی غیرعقلانی برخورد می‌کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: این باغ در شرایطی قرار دارد که می‌تواند تخریب نشود مثلا از زیر آن تونل بزنند یا روی بستر رودخانه‌ای که نزدیک آن است مسیر ایجاد کنند، در روسیه هم چنین شرایطی پیش آمد که از زیر آن تونل رد کردند.

اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: در این باغ گیاه‌شناسی گونه‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارد و برخی گونه‌های منحصر به فرد نیز در آن رشد کرده است، اینکه قصد تخریب آن را دارند به نظرم به این علت است که بعضی از آقایان با قضایا برخورد غیرمنطقی می‌کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی