کد مطلب: 28327
  تاریخ انتشار:  1403/01/29 - 14:20


شمار قربانیان بارندگی‌های شدید در پاکستان به ۷۱ تن رسید

یک مقام پاکستانی اعلام کرد باران‌های شدید و رعد و برق باعث ویرانی در مناطق مختلف این کشور شده و از روز شنبه تاکنون ۷۱ کشته و ۶۷ زخمی برجای گذاشته است.

یک مقام پاکستانی اعلام کرد باران‌های شدید و رعد و برق باعث ویرانی در مناطق مختلف این کشور شده و از روز شنبه تاکنون ۷۱ کشته و ۶۷ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، یکی از مقامات اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان (NDMA) گفت ایالت «خیبر پختونخوا» بیشترین خسارات را تجربه کرده است و در آن ۳۲ نفر در حوادث مختلف از جمله ریزش سقف و حوادث مرتبط با صاعقه جان خود را از دست دادند.

به گفته این مقام پاکستان، ۱۵ کودک و پنج زن در میان کشته شدگان در خیبر پختونخوا هستند. همچنین ۴۱ تن دیگر نیز مصدوم شده و به ۱۳۷۰ خانه نیز آسیب وارد شده است.

در همین حال ۲۳ نفر در ایالت «پنجاب» جان خود را از دست دادند و ۷ نفر زخمی شدند. در ایالت «بلوچستان» هم هشت نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

این مقام افزود: در جریان بارندگی های شدید در «کشمیر» تحت کنترل پاکستان نیز در این مدت حداقل هشت نفر کشته و ۱۱ نفر زخمی شدند و ۴۷ خانه هم ویران شده است.

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی پاکستان امروز (چهارشنبه) با صدور هشداری اعلام کرد همچنان احتمال بارش شدید باران و رعد و برق از امروز (۱۷ آوریل) تا ۲۹ آوریل در این کشور وجود دارد.

«رفای علم»، یک کارشناس محیط زیست پاکستانی در این باره گفت چنین بارندگی شدید ماه آوریل غیرعادی و بی‌سابقه است.

وی گفت: دو سال پیش پاکستان شاهد موج گرما در ماه های مارس و آوریل بود و اکنون شاهد بارندگی هستیم و همه اینها به دلیل تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۲۲ باعث سیل شدید شده بود.

در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان