کد مطلب: 27990
  تاریخ انتشار:  1402/10/23 - 10:54


هشدار طوفان زمستانی و افت شدید دما در آمریکا

یک طوفان بزرگ و شدید زمستانی شروع به حرکت در بخش‌های وسیعی از آمریکا کرده و انتظار می‌رود طی امروز (شنبه) و یکشنبه باعث افت خطرناک دما و رویدادهای شدید آب و هوایی شود.

یک طوفان بزرگ و شدید زمستانی شروع به حرکت در بخش‌های وسیعی از آمریکا کرده و انتظار می‌رود طی امروز (شنبه) و یکشنبه باعث افت خطرناک دما و رویدادهای شدید آب و هوایی شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدارهایی را برای تقریبا همه ایالات صادر کرده است؛ از بوران و بارش تگرگ‌های درشت گرفته تا رعد و برق و گردباد.

در «آیووا»، جایی که رای‌دهندگان خود را برای انتخابات روز دوشنبه آماده می‌کنند، سرمای ناشی از باد به منهای ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

این سومین طوفان بزرگ این هفته در آمریکا است.

دوشنبه در آمریکا تعطیل ملی است و تعطیلات سه روزه درحالی شروع می‌شود که هزاران پرواز به تاخیر افتاده یا لغو شده است و مردم از روز جمعه به تدریج قطعی برق را تجربه کرده‌اند.

در همین حال، «کتی هوکل»، فرماندار نیویورک، پیش از ورود طوفان در بخش غربی ایالت اعلام وضعیت اضطراری کرده است تا گارد ملی برای کمک‌ رسانی آماده باشد.

از تگزاس تا نیویورک در مورد وزش بادهایی به سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت هشدار داده شده است.

تگزاس خود را برای افت دما و یخبندانی شدیدتر از زمستان پیش آماده می‌کند که یادآور یخبندان بزرگ سال ۲۰۲۱ در این ایالت است.

سازمان ملی هواشناسی ایالات متحده هشدار داد روز شنبه سرمای ناشی از باد در بخش‌هایی از تگزاس شدید خواهد بود و خطر سرمازدگی و یخ‌زدگی وجود دارد. بر اساس این پیش‌بینی دما در برخی نقاط ممکن است به منهای ۳۲ درجه سانتیگراد برسد.

میانگین دمای پایین در تگزاس منهای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شد که به نگرانی در مورد عرضه انرژی دامن زد. این ایالت در سال ۲۰۲۱ شاهد از کارافتادن سیستم تامین برق برای چند روز بوده است.

«گرِگ اَبِت»، فرماندار ایالت در یک کنفرانس خبری به ساکنان گفت منتظر «هوای فوق‌العاده سرد» باشند و افزود که گرم‌خانه‌هایی برای نیازمندان در دسترس خواهد بود. او همچنین گفت وقوع یک خاموشی طولانی برای چند روز بعید است.

به گزارش «انرژی سنترپوینت» که یک سازمان توزیع برق محلی است، منطقه «هوستون» تگزاس بعد از ظهر روز جمعه بیش از ۳۰۰۰ مورد قطعی برق را تجربه کرد.

گزارش‌ها حاکیست در ایالت «آلاباما» واقع در شرق تگزاس هم ۱۱ هزار خانوار قطعی برق داشتند.

به علاوه، سازمان ملی هواشناسی اعلام کرد در ناحیه‌ای که تگزاس، «آرکانزاس» و «لوئیزیانا» به هم می‌رسند، خطر وزش بادهای مخرب، بارش تگرگ‌های درشت و احتمالا یک گردباد قوی وجود دارد.

در نقاط شمالی‌تر، هوای بی‌سابقه سرد پیش‌بینی می شود و در برخی نقاط مثل بخش‌های شمالی «میشیگان» انتظار بارش بیش از ۳۰ سانتیمتر برف می‌رود. پیش‌بینی می‌شود در «شیکاگو»، واقع در «ایلینوی» ۲۰ سانتیمتر برف ببارد.

به گزارش یک سازمان ناظر، صبح جمعه بیش از ۸۰ هزار ساکن ایلینوی برق نداشتند و شمار زیادی پرواز در منطقه لغو شده یا به تاخیر افتاده است.

انتظار می‌رود ترکیبی از سرما، برف و باد شدید باعث برف و بوران در سایر ایالات شود.

از جمله در آیووا، «ویسکانسین»، شمال ایندیانا، ایلینوی و میشیگان در مورد طوفان زمستانی هشدار داده شده است.

مقام‌های کانادایی هم روز جمعه هشدارهایی برای همه استان‌ها و سرزمین‌های این کشور صادر کردند.

به ساکنان «آنتاریو»، «کِبِک» و «ماریتایمز» گفته شد در انتظار بارش بیش از ۳۰ سانتیمتر برف و سرمای شدید باشند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود سرمای ناشی از وزش باد سرد در آنتاریو و کبک به منهای ۳۰ تا منهای ۳۸ درجه سانتیگراد برسد. دما در بخش‌هایی از «آلبرتا» هم به منهای ۵۵ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان