کد مطلب: 26443
  تاریخ انتشار:  1402/05/31 - 14:17


آتش‌سوزی‌های جنگلی در یونان قربانی گرفت

نیروهای آتش‌نشان و امدادیِ یونان در تلاش برای مهار آتش‌سوزی جنگلی هستند که اخیرا در نواحی شمال شرق این کشور گسترش یافته و تاکنون دست‌کم ۱۸ قربانی گرفته است.

نیروهای آتش‌نشان و امدادیِ یونان در تلاش برای مهار آتش‌سوزی جنگلی هستند که اخیرا در نواحی شمال شرق این کشور گسترش یافته و تاکنون دست‌کم ۱۸ قربانی گرفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، این حریق همچنین منجر به تخلیه ساکنان در مناطق درگیر شده است. مقامات می‌گویند که احتمالا بیشتر قربانیان، مهاجر هستند.

دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و وزش شدید باد منجر به گسترش حریق در مناطق شمال شرق یونان شده است.

گزارش‌ها حاکیست که اواخر روز گذشته (دوشنبه) دستور تخلیه بیمارستانی در شهر بندری «الکساندروپولیسِ» واقع در شمال شرق یونان در منطقه‌ای که آتش‌سوزی برای چهارمین روز در آن ادامه دارد، صادر شد.

در جزیره «ائوبویا» در نزدیکی «آتن»، پایتخت یونان نیز مقامات اواخر روز گذشته، شهرک صنعتی «نیا آرتاکی» را تخلیه کردند، جایی که آتش به مزارع آسیب رسانده است.

به گفته کارشناسان هواشناسی، شرایط بسیار گرم و خشک هوا که خطر آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

کارشناسان می‌گویند که تغییر اقلیم، خطر هوای داغ و خشک را افزایش داده که به آتش‌سوزی دامن می‌زند.

ژوئیه امسال گرمترین ژوئیه در تاریخ از زمان ثبت رکوردها بوده است.

دمای شدید و طولانی رطوبت بیشتری را از خاک و پوشش گیاهی دفع می‌کند که زمینه‌ای مساعد برای رشد سریع آتش فراهم می‌کند به خصوص اگر باد شدید باشد.

دانشمندان مدت‌هاست هشدار داده‌اند که تغییرات آب و هوایی ناشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای که عمدتا خود ناشی از سوختن سوخت‌های فسیلی است، توالی موج‌های گرما را بیشتر، شدید و کشنده‌تر می‌کند. این دانشمندان سال‌هاست که می‌گویند دولت‌ها باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اقدامات جدی انجام دهند.

مطالعات اخیر تایید می‌کند که هشت سال گذشته داغ‌ترین سال‌های ثبت شده در تاریخ کره زمین بوده است. همچنین طبق گفته کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی و اداره هواشناسی انگلیس، یکی از پنج سال آینده نیز تقریبا به طور قطع گرم‌ترین سالی بوده که تاکنون ثبت شده است و در همین حال دوره بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ میلادی گرم‌ترین دوره ثبت‌شده خواهد بود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان