کد مطلب: 24096
  تاریخ انتشار:  1402/03/22 - 11:42


اعلام آماده باش در ایالت‌ ساحلی هند در پی نزدیک شدن توفان شدید

ایالت «گجرات» در غرب هند به دلیل نزدیک شدن توفان بسیار شدیدی که قرار است تا روز پنج‌شنبه این منطقه را درنوردد، در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

ایالت «گجرات» در غرب هند به دلیل نزدیک شدن توفان بسیار شدیدی که قرار است تا روز پنج‌شنبه این منطقه را درنوردد، در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پیش‌بینی می‌شود این توفان گرمسیری موسوم به «بیپارجوی» که در حال حاضر بر فراز دریای عرب است، ظرف دو روز آینده به سمت خط ساحلی این ایالت حرکت کند.

بارش‌های شدید و جزر و مد در چندین منطقه ساحلی این ایالت پیش بینی شده است. همچنین به مردم توصیه شده که از بازدید از سواحل خودداری کنند و از ماهیگیران خواسته شده است که به دریا نروند.

اداره هواشناسی هند امروز (دوشنبه) گفت که این توفان احتمالا تا ۱۴ ژوئن به سمت شمال حرکت می‌کند و سپس از شمال به شمال شرق خواهد رفت و تا ظهر از سواحل «ساوراشترا» و «کوچ» به سمت سواحل مجاور در پاکستان بین «مندوی گجرات» و شهر کراچی عبور خواهد رسید.

این سازمان گفته است که سرعت بادهای این توفان حداکثر ۱۲۵ تا ۱۳۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود و می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت نیز برسد.

بیپارجوی که در زبان بنگالی به معنای فاجعه یا مصیبت است، به یک «توفان بسیار شدید» تبدیل شده و در طبقه‌بندی توفان‌های استوایی در رتبه دوم به لحاظ خطر قرار گرفته است.

تا روز شنبه انتظار می‌رفت که این توفان از گجرات دور شده و به سمت خط ساحلی پاکستان حرکت کند. با این حال، اداره هواشناسی هند اکنون به مقامات محلی در گجرات هشدار داده و از آنها خواسته تا در صورت نیاز برای تخلیه مردم آماده شوند.

از مردم مناطق ساحلی نیز خواسته شده در روزی که توفان به خشکی می‌رسد، خانه‌های خود را ترک نکنند.

مقامات گجرات تیم‌های مقابله با بلایای طبیعی منطقه‌ای و ایالتی را در حالت آماده قرار داده و در منطقه مستقر کرده اند.

انتظار می‌رود این توفان همراه با باران‌هایی باشد که چند ایالت دیگر در امتداد سواحل غربی و جنوبی هند را هم تحت تاثیر قرار دهد.

سازمان هواشناسی هند پیش بینی کرده که در روزهای آینده در برخی مناطق در ایالت‌های ماهاراشترا، کارناتاکا و گوا باران‌های شدیدی خواهد بارید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان