کد مطلب: 20065
  تاریخ انتشار:  1401/01/20 - 11:13


هوای خطرناک امروز تلنگری به همه ما

سالهاست قانون هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی را کامل اجرا نکردید و در پشت پرده برای این ترک فعل تان به امثال ما میخندید!

سالهاست قانون  هوای پاک مصوب مجلس شورای اسلامی را کامل اجرا نکردید و در پشت پرده برای این ترک فعل تان به امثال ما میخندید!

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر وحید نوروزی - کارشناس و دکترای محیط زیست در توییتر خود در خصوص آلودگی هوای نوشت:

۱- یادتان هست چند وقت پیش، ناسا پیش بینی کرد تا سال ٢٠٥٠ مناطق جنوب آسیا، حوزۀ خلیج فارس شامل  #ایران،عمان و کویت و همچنین کشورهای حاشیه دریای سرخ نظیر مصر، عربستان، سودان، اتیوپی، سومالی و یمن قابل زندگی نخواهند بود؟

۲-اگر علم محیط زیست را به سخره بگیرید، اگر بیسوادها سکان تشکیلات محیط زیستی را به دست بگیرند، اگر سیاسیون به محیط زیست ، با عینک محیط ایست نگاه کنند، پیش بینی ناسا به راحتی محقق میشود. فقط ببینید یک گرد و غبار چه بلایی سر زندگی مان آورده است!

۳- ما در دهکده جهانی زندگی میکنیم. نمیتوانیم هر کاری دلمان خواست انجام دهیم. وزارتخانه های ما نمیتوانند بدون رعایت الزامات محیط زیستی هر کاری دلشان خواست انجام دهند. این که سهل است، حتی زیستن ما بین المللی شده است. هوای تنفسی ما به عراق و ترکیه و عربستان گره خورده است.

۴- معاهدات و کنوانسیون های زیست محیطی بین المللی را باید به شدت جدی بگیریم و حتی بایستی معاونت حقوق بین الملل محیط زیست را در وزارت خارجه راه اندازی کنیم. همسایگان ما زیرپوستی در حال نابودی اکوسیستم ایران هستند. با دو تا سفر رفتن در معیت مدیران وزارت خارجه، مشکل حل نمیشود.

۵- شرایط امروز کیفیت هوا را  هیچ مقام و دستگاهی نمیتواند حل کند. کشور را هم تعطیل کنیم و بخواهیم به جنگ‌ الودگی شدید هوای امروز برویم آب در هاون کوبیدن است. سالهاست قانون  #هوای_پاک مصوب مجلس شورای اسلامی را کامل اجرا نکردید و  در پشت پرده برای این ترک فعل تان به امثال ما میخندید!

۶-آقایان، جدی بگیرید. به والله  #حق_الناس است. کشور را جزیره ای نمیتوان اداره کرد. وزارتخانه های  صمت،نفت، کشاورزی و… در بعد کلان، ایران را تشکیل می‌دهند که شرط آبادانی و شکوفایی اش، محیط زیست سالم است. متخصصان محیط زیست را مقابل خود نبینید.ما خیر و صلاح این مملکت را میخواهیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار شبکه های اجتماعی