کد مطلب: 17861
  تاریخ انتشار:  1400/05/19 - 13:18


ادامه آتش‌سوزی‌ها در کشورهای اروپایی و افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا

آژانس هواشناسی روسیه گفته است که بیش از ۳.۴ میلیون هکتار از جنگل‌های این ناحیه در حال سوختن است و دود غلیظ حاصل از آن در مناطق وسیع شمالی پخش شده است.

آتش‌سوزی‌های اخیر در یونان و ترکیه که عمدتا به دلیل خشکسالی و دمای سوزان رخ داده‌اند در مجموع حدود ۱۰ کشته برجای گذاشته و ده‌ها مصدوم نیز در بیمارستان ها بستری شده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
  "مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در این باره گفته که آتش‌سوزی‌ها در این کشور اکنون تحت کنترل است.

در عین حال در این روزها آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب ایتالیا، آلبانی، مقدونیه شمالی و مونته‌نگرو نیز ادامه داشته است. در مقدونیه شمالی هزاران هکتار جنگل کاج، راش و بلوط ویران شده است.

همچنین آتش‌سوزی در جنگل‌های سیبری در روسیه نیز به صورت ویرانگری ادامه دارد. آژانس هواشناسی روسیه گفته است که بیش از ۳.۴ میلیون هکتار از جنگل‌های این ناحیه در حال سوختن است و دود غلیظ حاصل از آن در مناطق وسیع شمالی پخش شده است.

سازمان فضایی آمریکا - ناسا نیز گفته است که حجم این دود مسیری به طول ۳۰۰۰ کیلومتر را طی کرده و به قطب شمال رسیده است که احتمالا اولین مورد ثبت‌شده در نوع خود در تاریخ است. این در حالی است که آتش‌نشانان و مقامات محلی در اواخر ماه ژوئیه گفته بودند فاقد افراد آتش‌نشان و تجهیزات کافی برای مقابله با آتش‌سوزی هستند.

آتش‌سوزی در یونان نیز طی روزهای اخیر تقریبا مهار شده با این حال دومین جزیره بزرگ یونان همچنان گرفتار آتش‌سوزی است. آتش‌نشانان در جزیره اویا در ۲۰۰ کیلومتری شرق آتن تلاش می‌کنند آتش جنگل‌ها را مهار کنند. در آتش‌سوزی‌های یونان تا کنون بیش از ۴۰ هزار هکتار جنگل طعمه حریق شده است.

گارد ساحلی این کشور تا کنون ۲۶۰۰ نفر را از منطقه جزیره اویا تخلیه کرده و در ناوهای نظامی خود به طور موقت اسکان داده است.

اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد به منظور مقابله با آتش‌سوزی‌های اخیر در یونان، آلبانی، مقدونیه شمالی و ترکیه، کمک‌هایی شامل هواپیمای آب‌پاش، بالگرد و همچنین نیروهای آتش‌نشان به این کشورها ارسال خواهد کرد.

در مجموع اتحادیه اروپا تا کنون ۱۴ هواپیمای اطفاء حریق، سه بالگرد، ۲۵۰ خودرو و ۱۳۰۰ آتش‌نشان را برای کمک به این کشورها بسیج کرده است.

بسته‌های کمک‌رسانی در چارچوب مکانیسم «امداد و نجات اتحادیه اروپا» ارائه می‌شود و کمیسیون اروپا حداقل ۷۵ درصد از هزینه‌های آن را تقبل می‌کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان