کد مطلب: 9281
  تاریخ انتشار:  1399/03/17 - 14:59


پربازدیدترین موزه ایتالیا این ‌روزها خالی است

گالری «اوفیتزی» که به عنوان پربازدیدترین موزه‌ی ایتالیا شناخته می‌شود، پس از سه ماه تعطیلی ناشی از گسترش ویروس کرونا اخیرا بازگشایی شد.

گالری «اوفیتزی» که به عنوان پربازدیدترین موزه‌ی ایتالیا شناخته می‌شود، پس از سه ماه تعطیلی ناشی از گسترش ویروس کرونا اخیرا بازگشایی شد، اما این روزها از انبوه جمعیت بازدیدکنندگان خبری نیست.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) و به نقل از نشنال،‌ مدیر «‌اوفیتزی» روز چهارشنبه در گفت و گو با «آسوشیتدپرس» اعلام کرد تعطیلی موزه‌ها که به دستور دولت ایتالیا  و به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا صورت گرفته بود به قیمت کاهش یک میلیون‌نفری بازدیدکنندگان و کاهش ۱۲ میلیون ‌دلاری درآمد تمام شده است.

با بازگشایی «‌اوفیتزی» این روزها در هر نوبت حداکثر ۴۵۰ نفر اجازه ورود به گالری‌های مملو از برخی از نفیس‌ترین آثار هنری جهان را خواهند داشت و این یعنی بازدیدکنندگان از این پس مجبور نیستند برای بازدید از آثار مشهور «اوفیتزی» خود را  از میان انبوه جمعیت کنار بکشند یا یکدیگر را کنار بزنند.

بازدیدکنندگان این روزهای موزه‌های پرطرفدار «واتیکان» نیز با شرایط مشابهی مواجه هستند؛ فضای موزه‌های «واتیکان» ‌تقریبا خالی است و تصاویر جدید منتشر شده از این موزه‌ها هیچ شباهتی به وضعیت‌ پیش از قرنطینه این موزه‌ها ندارند.

با گسترش ویروس «کووید-۱۹» در جهان، بسیاری از موزه‌ها و گالری‌ها در کنار سایر مراکز فرهنگی تعطیل شدند، اما با آغاز روند کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشورهای مختلف درهای برخی از موزه‌ها به روی بازدیدکنندگان دوباره باز شده است.

بازگشایی این موزه‌ها، لزوم اجرای قوانین جدیدی را به دنبال داشته که این موضوع سبب کاهش چشمگیر شمار بازدیدکنندگان شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار گردشگری و میراث