کد مطلب: 801
  تاریخ انتشار:  1392/09/01 - 15:48


آزادی 11 فعال دیگر «صلح سبز» به قید وثیقه

روسیه 11 نفر از 30 فعال «صلح سبز» را که به دنبال اعتراضات دو ماه پیش در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی بازداشت شده بودند به قید وثیقه آزاد کرد.
download دستگیر شدگان صلح سبز

دولت روسیه 11 نفر از 30 فعال «صلح سبز» را که به دنبال اعتراضات دو ماه پیش در آب‌های اقیانوس منجمد شمالی بازداشت و زندانی شده بودند به قید وثیقه آزاد کرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد: با وجود آزادی موقت این فعالان جرایم انتسابی به آنها همچنان به قوت خود باقی است.
این وثیقه برای آزادی 26 نفر از فعالان صلح سبز به دادگاه ارائه شده است. همچنین جلسه رسیدگی به این درخواست امروز (جمعه) نیز در دادگاه بررسی می‌شود.
نخستین نفر از این افراد «آنا پائولا» از فعالان برزیلی صلح سبز بود که اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته از زندان آزاد شد.
وکیل وی می‌گوید: پائولا می‌تواند با دریافت گذرنامه خود در اطراف «سن‌پترزبورگ» تردد کند اما تا پیش از روشن شدن کل این ماجرا، امکان ترک روسیه را نخواهد داشت.
10 نفر دیگر از فعالان صلح سبز روز گذشته (پنجشنبه) آزاد شدند که شامل دو فعال روس و فعالانی از کشورهای آرژانتین، لهستان، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، فرانسه و نیوزیلند می‌شوند.
اداره خدمات مهاجرتی روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اظهار کرد: افراد آزاد شده تا زمان تکمیل شدن تحقیقات درباره جرایم انتسابی، حق خروج از روسیه را ندارند.
این در حالی است که خبرگزاری «ایتارتاس» روسیه به نقل از یک وکیل بانفوذ اعلام کرد: هیچ منع قانونی مبنی بر عدم ترک روسیه برای آنها وجود ندارد.
وی تاکید کرد: به احتمال زیاد در آستانه بیستمین سالگرد تصویب قانون اساسی روسیه، فعالان «صلح سبز» با عفو مواجه می‌شوند.
«کومی نایدو»، دبیرکل سازمان «صلح سبز» که در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد در ورشو، پایتخت لهستان حضور داشت، اظهار کرد: این سازمان همچنان به فشارهای خود بر روسیه برای آزادی فعالان در بند ادامه می‌دهد.
وی افزود: آنها در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و زندان برای آنها تجربه بسیار دشواری است.
تمامی 30 فعال سازمان صلح سبز با اتهام دزدی دریایی و اوباشگری به حبس محکوم شدند که اتهام دزدی دریایی از آنها برداشته شد اما در صورت اثبات اتهام اوباشگری با دست‌کم هفت سال حبس روبرو خواهند شد.
مبلغ وثیقه ارائه شده برای آزادی فعالان صلح سبز 61 هزار و 500 دلار است.
این فعالان در ماه سپتامبر به دنبال انجام اعتراض به فعالیت‌های نفتی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی و ورود به سکوهای نفتی کمپانی «گاز پروم» روسیه توسط نیروهای گارد ساحلی روسیه دستگیر شده و از آن زمان تا کنون در حبس بوده‌اند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان