کد مطلب: 588
  تاریخ انتشار:  1392/07/16 - 19:39


«صلح سبز» از روسیه شکایت می‌کند

اعضای گروه صلح سبز ماه گذشته میلادی در حالی که قصد داشتند به نشانه اعتراض از سکوی نفتی روسیه بالا روند، دستگیر شدند.

سازمان بین‌المللی «صلح سبز» اعلام کرد که ممکن است از روسیه به خاطر بازداشت اعضایش که معترض حفاری‌های نفتی روسیه در نواحی قطب شمال بودند، شکایت به محکمه‌ای بین‌المللی ببرد.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: اعضای این گروه 30 نفره ماه گذشته میلادی (سپتامبر) در حالی که قصد داشتند به نشانه اعتراض و در حمایت از محیط زیست از سکوی نفتی متعلق به شرکت گاز پروم روسیه واقع در اقیانوس منجمد شمالی بالا روند، دستگیر و زندانی شدند.
سازمان صلح سبز تاکید کرده است که شرایط زندان‌هایی که اعضایش در آنها محبوس هستند، غیرانسانی است.
«سرگئی گلوبوک»، وکیل زندانیان نیز می‌گوید که اکثر این فعالان مشکلات سلامتی دارند و اگرچه اجازه دارند با خانواده‌هایشان مکالمه تلفنی داشته باشند اما ملزم شده‌اند به زبان‌هایی صحبت کنند که زندانبانان بتوانند بفهمند.


دادگاه «مورمانسک» روسیه سعی دارد اتهام این 30 فعال صلح سبز را دزدیِ دریایی اعلام کند. اتهامی که می‌تواند در روسیه تا 15 سال حبس داشته باشد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اگرچه گفته است که فعالان صلح سبز دزد دریایی نیستند اما بر ضرورت محاکمه آنان تاکید کرده است.
دادگاه مورمانسک در روسیه که وظیفه رسیدگی به پرونده 30 فعال صلح سبز دستگیر شده را برعهده دارد، قرار است در تاریخ هشتم اکتبر، اولین جلسه رسیدگی به درخواست تجدیدنظر متهمان را برگزار کند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان