کد مطلب: 593
  تاریخ انتشار:  1392/07/17 - 13:04


مدیر اجرایی صلح سبز برای آزادی فعالان صلح سبز به سراغ پوتین رفت

این پیشنهاد پس از آن ارائه شد که دادگاه روسیه از قبول وثیقه برای آزادی فعالان صلح سبز امتناع کرد.
download 20131010011635-2013.jpg

مدیر اجرایی سازمان بین‌المللی «صلح سبز» پیشنهاد کرد که برای آزادی 30 عضو فعال این سازمان که به دلیل اعتراض به عملیات حفاری نفتی کمپانی «گاز پروم» به اتهام «دزدی دریایی» در روسیه بازداشت شده‌اند، خودش به عنوان «وثیقه آزادی» فعالان صلح سبز به این کشور سفر کند.
به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،‌ رویترز نوشت: این پیشنهاد پس از آن ارائه شد که دادگاه روسیه از قبول وثیقه برای آزادی سه تن از فعالان سازمان صلح سبز که در بازداشت به سر می‌برند، امتناع کرد.
«کومی نایدو»، مدیر اجرایی سازمان صلح سبز با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه پیشنهاد کرد که خودش به عنوان وثیقه و ضامن آزادی فعالان «صلح سبز» به روسیه سفر کند.
«نایدو» در این نامه نوشته است: بنده خودم را به عنوان وثیقه و ضامن درستی فعالیت‌های اعضای سازمان صلح سبز پیشنهاد می‌کنم تا این دوستداران و حامیان محیط زیست با قرار وثیقه آزاد شوند.
نایدو با تاکید بر اینکه نه خود و نه هیچ یک از فعالان این سازمان، خود را فراتر از قانون نمی‌بینند، خواستار ملاقات فوری با ولادیمیر پوتین شد.
‌28 عضو فعال «صلح سبز» به همراه دو روزنامه نگار آزاد به دلیل ورود کشتی آنها به منطقه حفاری نفتی متعلق به کمپانی گاز پروم، توسط مقامات روسیه دستگیر و مدت یک ماه است که در شهر بندری «مورمانسک» واقع در شمال روسیه بازداشت هستند.
انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان