کد مطلب: 635
  تاریخ انتشار:  1392/07/27 - 20:04


قصریانی: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان محیط زیست احیای زیستگاه‌های کشور است

زیستگاه‌ها، جنگل‌ها و مراتع کشور در حال نابودی است.
download فرهنگ قصریانی

مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیستگاه‌ها، جنگلها و مراتع کشور به شدت در حال نابودی ، نزول و کاستی هستند، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی سازمان احیای زیستگاه‌های کشور خواهد بود.
به گزارش خبرنگار سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، فرهنگ قصریانی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور رییس سازمان حفاظت در سالن همایش‌های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با تاکید بر اینکه در حوضه آبخیز در کشور دارای مشکل هستیم، افزود: مشکل آب و تالاب‌ها به عنوان یک مساله حاد و جدی در کشور مطرح است چرا که پوشش‌ها از بین رفته‌اند و آبخوان‌ها به شدت در حال پایین رفتن هستند.
وی ادامه داد: یکی از اولویت‌هایمان در دفتر زیستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان مطالعات به روز مناطق است و ادامه روند مدیریتی مناطق را در دستورکار خواهیم داشت و در این زمینه طرح‌هایی داریم.
قصریانی اعتبارات موجود در محیط طبیعی را کافی ندانست و بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که در زیستگاه‌ها و محیط طبیعی در کشور وجود دارد با این میزان اعتبار نمی‌توانیم به اهدافمان برسیم و باید اعتبارات بخش طبیعی را به شدت افزایش دهیم چرا که این موضوع سبب می‌شود انگیزه‌های لازم ایجاد و نقشه راه ترسیم شده و کارهای بسیار مفیدی انجام شود.
مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه علت اشکال در حوزه حیات وحش به چالش کشیده شدن زیستگاه‌های کشور است گفت: اگر بتوانیم زیستگاه‌هایمان را ایمن کنیم و شرایط حیات وحشمان را بهبود بخشیم می‌توانیم در این زمینه گام‌های مثبتی برداریم.
انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی